Настройки за изобразяване със Cycles и задни фонове
Ключови настройки за реалистични визуализации с Cycles
В този урок се разглеждат основните настройки за работа с Cycles рендер енджина в Blender, който предлага значително по-реалистични резултати от Eevee. Научавате как да конфигурирате Cycles според вашия хардуер (GPU или CPU), как да оптимизирате настройките за намаляване на шума и как да адаптирате материалите за по-добри резултати при рендериране.
Стъпка по стъпка настройка на Cycles и задни фонове
- Сменете рендер енджина от Eevee на Cycles в Render Properties
Конфигурирайте хардуерните настройки:
- Отидете в Edit > Preferences > System
- Изберете подходящия хардуер: Optix (за RTX Nvidia), CUDA (за по-стари Nvidia), HIP (за AMD), OneAPI (за Intel) или Metal (за Mac M1/M2)
- В Render Properties изберете GPU Compute, ако имате подходяща видеокарта
Оптимизирайте настройките за рендериране:
- Включете Denoise за намаляване на шума
- Активирайте Noise Threshold
- Задайте по-ниски стойности за samples: ~32 за Viewport и ~128-250 за финален рендер
Адаптирайте материалите за Cycles:
- Променете MixRGB фактора на 0 за всички материали (настилка, трева, път, бордюр)
- Това връща оригиналните цветове вместо по-светлите, използвани за Eevee
Добавете задни фонове (backdrops):
- Създайте нова колекция "Backdrops"
- Използвайте add-on "Images as Planes" (File > Import > Images as Planes)
- Изберете подходящи изображения с ясен контур на дърветата и синьо небе
- Задайте размер ~20 метра и опция "Shadeless"
- Завъртете с R > X > 90 градуса
Настройте прозрачност на фоновете:
- Премахнете Shadeless групата
- Добавете Transparent BSDF, Mix Shader и Emission Shader
- Използвайте синия канал като алфа с Separate RGB Node
- Добавете Color Ramp за фина настройка на прозрачността
- В Viewport Display настройте Blend Mode на Alpha Hashed/Alpha Blend
Полезни команди и функции
Cycles
- Физически базиран рендер енджин за реалистични визуализацииImages as Planes
- Add-on за импортиране на изображения като равнини в 3D пространствотоR > X > 90
- Ротация на обект на 90 градуса по X остаShift + A
- Меню за добавяне на нови елементи в нодовия редакторCtrl + C / Ctrl + V
- Копиране и поставяне на нодове в Shader Editor