Корекции на Cycles
Ключови настройки за реалистични визуализации в Cycles
В този урок се разглеждат важни техники за коригиране на визуализации в Blender Cycles, с фокус върху баланса на светлината и материалите. Основният акцент е върху правилната настройка на стъклените материали, контрола на светлината и създаването на реалистични отражения, които значително подобряват качеството на архитектурните визуализации.
Стъпки за оптимизиране на визуализацията
Настройка на осветлението:
- Увеличете Background Strength (до 2) за по-ярко вътрешно пространство
- Намалете интензивността на слънцето (до 3-6) за контролиране на контраста
- В Color Management променете Look от High Contrast на None и обратно според нуждите
Оптимизиране на стъклените материали:
- Добавете Mix Shader и Transparent BSDF към материала
- Използвайте Light Path node с Is Camera Ray към фактора на Mix Shader
- Поставете Transparent BSDF отгоре, а Principled BSDF отдолу
- Настройте IOR на 1.45 (стандартна стойност за стъкло)
- Регулирайте Alpha и Transmission стойностите за контрол на прозрачността
Подобряване на фоновете:
- Използвайте Loop Cuts (Ctrl+R) за деформиране на backplate
- Изключете опцията Correct Faces в Tools
- Преместете фоновете по-близо до сградата за създаване на сенки
- Регулирайте позицията на дърветата за по-добри отражения и фокус
Финални корекции:
- Настройте Clip End Distance на камерата (около 1000) за пълна видимост
- Използвайте Passepartout в настройките на камерата за затъмняване извън кадър
- Правете малки корекции в позицията на камерата за оптимален изглед
Полезни команди и настройки
Ctrl+R
- създаване на Loop Cuts за деформиране на обектиPassepartout
- опция в Object Data Properties на камерата за затъмняване извън кадърLight Path node
- използва се за контролиране на поведението на материалите спрямо лъчитеMix Shader
- комбинира различни шейдъри за създаване на комплексни материалиBackground Strength
- контролира интензивността на фоновото осветлениеColor Management > Look
- променя цялостния вид на визуализацията