Допълнения към урока
Учебна програма Архитектурен дизайн с Blender
5. Визуализиране

Ключови настройки за реалистични визуализации в Cycles

В този урок се разглеждат важни техники за коригиране на визуализации в Blender Cycles, с фокус върху баланса на светлината и материалите. Основният акцент е върху правилната настройка на стъклените материали, контрола на светлината и създаването на реалистични отражения, които значително подобряват качеството на архитектурните визуализации.

Стъпки за оптимизиране на визуализацията

  1. Настройка на осветлението:

    • Увеличете Background Strength (до 2) за по-ярко вътрешно пространство
    • Намалете интензивността на слънцето (до 3-6) за контролиране на контраста
    • В Color Management променете Look от High Contrast на None и обратно според нуждите
  2. Оптимизиране на стъклените материали:

    • Добавете Mix Shader и Transparent BSDF към материала
    • Използвайте Light Path node с Is Camera Ray към фактора на Mix Shader
    • Поставете Transparent BSDF отгоре, а Principled BSDF отдолу
    • Настройте IOR на 1.45 (стандартна стойност за стъкло)
    • Регулирайте Alpha и Transmission стойностите за контрол на прозрачността
  3. Подобряване на фоновете:

    • Използвайте Loop Cuts (Ctrl+R) за деформиране на backplate
    • Изключете опцията Correct Faces в Tools
    • Преместете фоновете по-близо до сградата за създаване на сенки
    • Регулирайте позицията на дърветата за по-добри отражения и фокус
  4. Финални корекции:

    • Настройте Clip End Distance на камерата (около 1000) за пълна видимост
    • Използвайте Passepartout в настройките на камерата за затъмняване извън кадър
    • Правете малки корекции в позицията на камерата за оптимален изглед

Полезни команди и настройки

  • Ctrl+R - създаване на Loop Cuts за деформиране на обекти
  • Passepartout - опция в Object Data Properties на камерата за затъмняване извън кадър
  • Light Path node - използва се за контролиране на поведението на материалите спрямо лъчите
  • Mix Shader - комбинира различни шейдъри за създаване на комплексни материали
  • Background Strength - контролира интензивността на фоновото осветление
  • Color Management > Look - променя цялостния вид на визуализацията

Дискусия към урока