Корекции на фон
Ключови техники за интегриране на фона в архитектурна визуализация
В този урок се разглеждат важни техники за подобряване на интеграцията между задния фон и основния 3D модел в архитектурна визуализация. Основният фокус е върху създаването на плавен преход между земната повърхност на модела и фоновото изображение, което е критично за реалистичния вид на крайната визуализация.
Стъпки за коригиране на фона
- Скрийте временно фона с клавиш
H
, за да работите само с основния модел - Влезте в Edit Mode на земната повърхност (Ground Plane)
- Създайте нов Loop Cut с
Ctrl + R
в областта, където започва тревата на фоновото изображение - Преминете в Vertex Selection и изберете върховете на новосъздадения ръб
- Преместете избраните върхове напред, за да създадете по-плавен преход към фона
- Проверете резултата от камерата и коригирайте при необходимост
- При нужда използвайте
Ctrl + Alt + Q
за създаване на 4 прозореца, което позволява едновременно да виждате камерата и да редактирате модела - Настройте Shade Smooth на обекта, за да получите по-плавен преход без видими ръбове
- Върнете фона с
Alt + H
и направете финални корекции на позицията и мащаба му
Полезни команди и настройки
H
- Скриване на избрания обектAlt + H
- Показване на скритите обектиCtrl + R
- Създаване на Loop CutCtrl + Alt + Q
- Превключване между единичен и четворен изглед на viewportShade Smooth
- Настройка за плавно изобразяване на повърхностите без видими ръбовеShade Flat
- Настройка за изобразяване на ясно видими ръбове между полигонитеShade Auto Smooth
- Автоматично определяне на плавността на повърхностите
Визуализацията е итеративен процес, който изисква постоянни корекции и настройки, докато се постигне желаният резултат. В следващия модул ще бъдат разгледани Geometry Nodes за добавяне на зеленина и създаване на интересна стена към проекта.