Допълнения към урока

Основи на Mesh моделирането в Blender

В този урок се запознаваме с основите на Mesh моделирането - фундаментална техника за архитектурен дизайн в Blender. Научаваме разликата между Object Mode и Edit Mode, както и как да манипулираме различни елементи на мрежата (върхове, ръбове и лица) за създаване на архитектурни модели.

Ключови концепции и навигация

  • Режими на работа:

    • Tab - превключва между Object Mode и Edit Mode
    • В Edit Mode: 1 - избира върхове, 2 - избира ръбове, 3 - избира лица
    • Внимание: В Object Mode клавишите 1-0 контролират видимостта на колекциите
  • Структура на обектите:

    • Обектът е контейнер, а Mesh Data са елементите вътре в него
    • Object Origin (оранжевата точка) е началната точка на всеки обект
    • Object Data Properties (зелената икона) показва свойствата на мрежата
  • Работа с обекти:

    • Shift + D - създава независимо копие на обект
    • Alt + D - създава свързано копие (подобно на блокове в AutoCAD или компоненти в SketchUp)
    • Обекти могат да споделят една и съща мрежа (Mesh Data)

Инструменти за моделиране

В режим на редактиране (Edit Mode) имате достъп до множество инструменти за моделиране:

  • Extrusion (изтегляне)
  • Inset Faces (вмъкване на лица)
  • Bevel (скосяване)
  • И много други, които ще бъдат разгледани в практическите уроци

Тези инструменти са основата за създаване на сложни архитектурни модели и ще бъдат използвани в следващите уроци при изграждането на практически примери.

Дискусия към урока