Допълнения към урока
Учебна програма Архитектурен дизайн с Blender
4. Усъвършенстване на моделиране и материали

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови техники за добавяне на врати към окачена фасада

В този урок се разглежда процесът на създаване и интегриране на врати в окачена фасада чрез използване на Boolean модификатори. Основната техника включва създаване на геометрия за вратите, използване на Boolean операции за изрязване на отвори във фасадата и прилагане на Wireframe модификатор за създаване на метални рамки.

Стъпка по стъпка процес за създаване на врати

  1. Създайте основата на вратата:

    • Добавете равнина с Shift-A → Mesh → Plane
    • В Edit Mode използвайте Ctrl-R за добавяне на loop cut
    • Поставете разреза в средата и натиснете Escape
    • Използвайте Ctrl-I за инвертиране на селекцията
    • Изтрийте ненужните ръбове с X
    • Екструдирайте останалия ръб с E, след това по оста Z
  2. Дублирайте и позиционирайте вратите:

    • Поставете първата врата на подходящо място във фасадата
    • В Edit Mode изберете всичко и дублирайте с Shift-D
    • Настройте ширината на вратите до 90 см (преместете ръбовете на 1.1 метра)
  3. Подгответе Boolean операцията:

    • Преименувайте обекта на "Doors"
    • Създайте свързано копие с Alt-D и го наречете "Doors Boolean"
    • Добавете Solidify модификатор към "Doors Boolean" с Offset 0 и дебелина 0.5
  4. Приложете Boolean операцията:

    • Изберете Boolean обектите на вратата
    • След това изберете окачената фасада
    • Използвайте Brush Boolean Difference от сайдбара
    • Преместете Boolean модификатора преди Wireframe модификатора
    • Променете настройката от Exact на Fast
  5. Добавете материали:

    • Приложете стъклен материал за вратите
    • Добавете метален материал за рамките с по-тъмен цвят
  6. Финализирайте с Wireframe модификатор:

    • Изключете опцията Replace Original
    • Задайте Material Offset на 1
    • Настройте дебелината на 0.4

Полезни команди и модификатори

  • Shift-A - Добавяне на нов обект
  • Ctrl-R - Създаване на loop cut
  • Ctrl-I - Инвертиране на селекция
  • Shift-D - Дублиране на обект
  • Alt-D - Създаване на свързано копие (Linked Duplicate)
  • Solidify модификатор - Придава обем на плоски обекти
  • Boolean модификатор - Извършва булеви операции между обекти
  • Wireframe модификатор - Създава рамкова структура от обект

Предимства на неразрушителния подход

Използването на неразрушителен (Non-Destructive) работен процес позволява лесно редактиране на вратите впоследствие. Всички промени в геометрията на вратите автоматично се отразяват в Boolean операциите и Wireframe структурата, което прави проекта гъвкав и лесен за модификация.