Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно ChatGPT предизвикателство Регистрация тук.
Камера
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на работата с камера в Blender
В този урок научаваме как да настройваме и позиционираме камери в Blender за архитектурни визуализации. Правилното позициониране на камерата е критично за създаването на впечатляващи архитектурни рендери, които представят проекта в най-добрата му светлина.
Стъпки за настройване на камера
Позициониране на камерата:
- Използвайте бутона за преглед през камерата, за да видите какво вижда тя
- Позиционирайте камерата от горния изглед на подходящо място
- Настройте фокусното разстояние (focal length) на 24 мм за по-широко зрително поле
Фина настройка на ъгъла:
- Задайте ротация по X на 90 градуса
- Регулирайте ротацията по Z за постигане на правилен ъгъл
- Използвайте опцията
Shift-Yв Object Data Properties, за да преместите погледа на камерата нагоре, запазвайки вертикалните линии прави
Настройки на изходното изображение:
- В Output Properties променете резолюцията според нуждите (например от 1920x1080 на 1920x1920 за квадратно изображение)
Създаване на допълнителни камери:
- Използвайте
Shift + Dза дублиране на съществуваща камера - Активирайте различни камери чрез зелената икона в Outliner
- Използвайте опцията
View > View Lock > Camera to Viewза интуитивно позициониране на камерата
- Използвайте
Полезни команди и настройки
Shift + D- Дублиране на обект (камера)G- Преместване на обектG+Z- Преместване само по вертикалната осG+Z+Z- Преместване по локалната Z-ос на камератаFocal Length- Контролира зрителното поле на камератаShift-Y- Опция в настройките на камерата, която позволява вертикално изместване на гледната точка без физическо преместване на камератаLock Camera to View- Позволява интуитивно позициониране на камерата чрез движение във viewport-а