Настройки за изобразяване с Eevee - част 1
Основни настройки за визуализация с Eevee
В този урок се разглеждат основните настройки за бързо визуализиране на архитектурни проекти с Eevee рендер енджина в Blender. Научавате как да настроите HDRI осветление от PolyHaven, да го синхронизирате със слънцето чрез Sun Position add-on и да коригирате материалите за по-добър визуален резултат. Ключовият момент е създаването на реалистично осветление чрез комбиниране на HDRI с директна слънчева светлина, което позволява получаването на качествени сенки.
Стъпка по стъпка настройка на HDRI и слънчево осветление
- Отворете World Properties и използвайте Lily Surface Scraper за достъп до HDRI Haven (PolyHaven)
- Изберете подходящо HDRI изображение с ясна линия на хоризонта
- Копирайте URL адреса и го импортирайте в Blender с резолюция 2K
- В Shader Editor превключете от Object на World, за да редактирате настройките на света
- Коригирайте ротацията на HDRI чрез Mapping node, променяйки Z ротацията
- Активирайте Sun Position add-on (от Preferences → Add-ons)
- Изберете локация (например Лондон) или въведете координати от Google Maps
- Синхронизирайте слънцето с HDRI чрез "Sync sun to texture" опцията
- Изберете най-ярката точка на HDRI изображението за позициониране на слънцето
Полезни команди и настройки
Correct Faces Enabled
- Опция във View менюто, която фиксира UV координатите на място
Clip Start
и Clip End
- Настройки в Object Data Settings на камерата, определящи видимото разстояние
Sun Position
- Add-on за синхронизиране на слънцето с HDRI осветлението
Mix RGB
- Node за смесване на текстури с неутрални цветове за по-добър визуален резултат
Bump
- Node за създаване на релеф в материалите с параметри:
- Strength
- Контролира интензитета на релефа
- Distance
- Контролира дълбочината на релефа