Допълнения към урока
Учебна програма Архитектурен дизайн с Blender
5. Визуализиране

Ключови аспекти на работата с камера в Blender

В този урок научаваме как да настройваме и позиционираме камери в Blender за архитектурни визуализации. Правилното позициониране на камерата е критично за създаването на впечатляващи архитектурни рендери, които представят проекта в най-добрата му светлина.

Стъпки за настройване на камера

  1. Позициониране на камерата:

    • Използвайте бутона за преглед през камерата, за да видите какво вижда тя
    • Позиционирайте камерата от горния изглед на подходящо място
    • Настройте фокусното разстояние (focal length) на 24 мм за по-широко зрително поле
  2. Фина настройка на ъгъла:

    • Задайте ротация по X на 90 градуса
    • Регулирайте ротацията по Z за постигане на правилен ъгъл
    • Използвайте опцията Shift-Y в Object Data Properties, за да преместите погледа на камерата нагоре, запазвайки вертикалните линии прави
  3. Настройки на изходното изображение:

    • В Output Properties променете резолюцията според нуждите (например от 1920x1080 на 1920x1920 за квадратно изображение)
  4. Създаване на допълнителни камери:

    • Използвайте Shift + D за дублиране на съществуваща камера
    • Активирайте различни камери чрез зелената икона в Outliner
    • Използвайте опцията View > View Lock > Camera to View за интуитивно позициониране на камерата

Полезни команди и настройки

  • Shift + D - Дублиране на обект (камера)
  • G - Преместване на обект
  • G + Z - Преместване само по вертикалната ос
  • G + Z + Z - Преместване по локалната Z-ос на камерата
  • Focal Length - Контролира зрителното поле на камерата
  • Shift-Y - Опция в настройките на камерата, която позволява вертикално изместване на гледната точка без физическо преместване на камерата
  • Lock Camera to View - Позволява интуитивно позициониране на камерата чрез движение във viewport-а

Дискусия към урока