Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Краищата на сградата
Ключови техники за моделиране на горната и долната част на сградата
В този урок се разглежда как да създадете завършващите елементи на архитектурен модел - горната и долната част на сградата. Научавате как да дублирате съществуващи елементи, да ги модифицирате чрез Bisect инструмента и да ги интегрирате с Array модификатора, за да създадете цялостна сграда с правилно оформени покрив и основа.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Създаване на горната част (Floor Top):
- Дублирайте типичния етаж с
Shift+D
и натиснетеEscape
- Преименувайте обекта на "Floor Top"
- Премахнете Array модификатора
- В Edit Mode селектирайте само металните фасадни елементи
- Използвайте Bisect инструмента за създаване на наклонен покрив
- Приложете Inset (
I
) и Extrude (E
) за оформяне на детайлите
- Дублирайте типичния етаж с
Създаване на долната част (Floor Bottom):
- Дублирайте горната част с
Shift+D
- Преименувайте на "Floor Bottom"
- В Edit Mode запазете само фасадните елементи
- Мащабирайте в Z посока с отрицателна стойност
- Приложете мащаба с
Ctrl+A
→ Apply → Scale - Коригирайте посоката на нормалите чрез Mesh → Normals → Flip
- Дублирайте горната част с
Интегриране с Array модификатора:
- Използвайте опцията Cap End в Wireframe модификатора, за да свържете горната част
- Позиционирайте долната част така, че да се свързва с типичния етаж без припокриване
Важни команди и функции
Shift+D
- Дублиране на обектAlt+Click
- Селектиране на Edge Loop или Face LoopCtrl+I
- Инвертиране на селекциятаI
- Inset (вдлъбване) на селектирани лицаE
- Extrude (издърпване) на селектирани елементиCtrl+A
- Меню за прилагане на трансформацииBisect
- Инструмент за разрязване на геометрия под ъгълFace Orientation
- Опция за визуализиране посоката на нормалите (синьо - навън, червено - навътре)