Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно ChatGPT предизвикателство Регистрация тук.
Архитектурна начална форма
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни принципи за създаване на архитектурна форма в Blender
В този урок се разглежда процесът на създаване на начална архитектурна форма за сграда в Blender. Научаваме как да използваме анотации за скициране на идеи директно във Viewport-а, как да импортираме човешки фигури за мащаб и как да създадем базовата форма на сградата чрез примитиви и модификатори.
Стъпка по стъпка процес за създаване на архитектурна форма
Използвайте инструмента Annotate за скициране на идеи директно във Viewport-а
Импортиране на човешка фигура за мащаб:
- Изтеглете модел от Sketchfab.com във формат GLTF
- Импортирайте чрез
File -> Import -> GLTF - Премахнете родителската връзка с
Object -> Parent -> Clear and Keep Transformation - Запазете текстурите във файла с
File -> External Data -> Pack All Into Blend - Копирайте модела с
Ctrl+Cи го поставете в основния файл сCtrl+V
Мащабиране и позициониране на човешката фигура:
- Използвайте 3D курсора и
Object -> Snap -> Selection to Cursor - Мащабирайте с клавиша
Sдо подходящ размер (около 1.8 м) - Коригирайте ротацията до -90 градуса по X и приложете с
Object -> Apply -> Rotation - Приложете мащаба с
Ctrl+A -> Apply Scale
- Използвайте 3D курсора и
Създаване на основата на сградата:
- Добавете равнина с
Shift+A -> Mesh Plane - Задайте размери 25 на 16 метра
- Добавете Solidify модификатор с дебелина 6 метра и положително отместване
- Приложете мащаба с
Ctrl+A -> Apply Scale
- Добавете равнина с
Използване на QBlocker за създаване на допълнителни елементи:
- Активирайте QBlocker с
Shift+A -> QBlocker - Създайте кутия с подходящи размери за сградата (около 12x12 метра)
- Активирайте QBlocker с
Полезни команди и функции
Annotate- Инструмент за рисуване директно във Viewport-аCtrl+A- Бързо меню за прилагане на трансформацииObject -> Apply -> Rotation/Scale- Прилагане на ротация/мащабSolidifyмодификатор - Придава дебелина на плоски обектиAuto Shade Smooth- Автоматично изглажда повърхности според зададен ъгълQBlocker- Add-on за интерактивно създаване на примитиви с начална точка отдолу