Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Колони
Моделиране на колони в архитектурен проект
В този урок се разглежда процесът на добавяне на колони към архитектурен модел, използвайки инструмента Offset Edges и QBlocker. Научаваме как да създадем правилно позиционирани колони, които допълват архитектурната композиция на сградата.
Стъпки за създаване на колони
Подготовка на основата за колоните:
- Изберете ръба, където ще бъдат поставени колоните
- Използвайте командата Offset Edges от Mesh Tools (Edit > Mesh Tools > Edge Tools > Offset Edges)
- Настройте ширината на отместване на 0.3 см, за да създадете линия за позициониране
Организиране на материалите:
- Създайте материали за различните елементи: Floor, Walls, Columns, Frame Material
- Подредете материалите в логичен ред в слотовете
- Задайте различни цветове за по-добра визуализация
Създаване на колони с QBlocker:
- Създайте временни лица с Offset Edges (опция Extrude)
- Активирайте QBlocker с Shift+A
- Изберете Circle Cylinder и натиснете Y за активиране на Snap
- Позиционирайте колоната на желаното място
- Натиснете Shift при плъзгане за прецизен размер
- Кликнете за екструдиране и натиснете Y за преместване на горната част
- Кликнете отново за завършване на командата
Финализиране на колоните:
- Изберете колоната с клавиша L и задайте материал
- Премахнете ненужните лица (горно и долно)
- Дублирайте колоните с Shift+D и ги позиционирайте
- Премахнете временните лица с Alt+Click и Delete Edges
Полезни команди и инструменти
Offset Edges
- Инструмент за отместване на ръбове с опции за ширина и посокаShift+A
- Отваряне на меню за добавяне на обекти (включително QBlocker)Y
- Активиране на Snap функцията в QBlockerShift
(при плъзгане) - Запазване на пропорциите при оразмеряванеL
- Избиране на свързани елементиShift+D
- Дублиране на избрани елементиAlt+Click
- Избиране на ръб/контур