Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Таван
Моделиране на таван с окачена решетка в Blender
В този урок се разглежда създаването на детайлен окачен таван с решетъчна структура и панели - важен елемент за реалистични архитектурни визуализации. Основната техника включва използването на Offset Edges и Inset за създаване на характерната структура на окачения таван.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Започнете в режим Face Selection и дублирайте пода с
Shift + D
, преместете по оста Z - Преместете всичко 1 метър нагоре с
G
,Z
,1
за по-лесна работа - Премахнете ненужните върхове с
X
> Vertex - Използвайте
L
за избор на свързана геометрия - Приложете Offset Edges с различни настройки:
- Първи път: ширина 0.05-0.1
- Втори път: ъгъл 30-45 градуса, ширина 0.25
- Трети път: ъгъл 0, ширина 0.2
- Екструдирайте Edge Loop нагоре с
E
,Z
, 0.1 - Създайте решетъчна структура:
- Изберете върхове с
Ctrl + клик
за избор на пълен loop - Екструдирайте няколко пъти с
E
,Y
и снапване към върхове
- Изберете върхове с
- Обединете дублиращите се върхове с Merge > By Distance
- Създайте материали за различните елементи:
- Ceiling Edge (за ръбовете)
- Ceiling Panels (за панелите)
- Ceiling Frame (за рамката)
- Изберете ръбовете с
Alt + клик
и задайте материал - За избор на горните лица използвайте Select > Select Similar > Coplanar
- Създайте панелите с Inset инструмента:
- Активирайте опцията Individual
- Задайте дебелина 0.01
- Добавете дълбочина 0.02
Полезни команди и функции
Shift + D
- Дублиране на обектиG
,Z
- Преместване по Z остаL
- Избор на свързана геометрияAlt + клик
- Избор на Edge LoopX
> Edge Loop - Изтриване на Edge Loop с запазване на топологиятаCtrl + клик
- Избор на пълен loopSelect > Select Similar > Coplanar
- Бърз избор на лица в една равнина- Inset - Инструмент за създаване на вдлъбнати панели
- Merge > By Distance - Обединяване на близки върхове
- Offset Edges - Създаване на паралелни ръбове с контрол на ъгъла
Запомнете, че е важно Wireframe модификаторът да бъде преди Array модификатора за по-добра производителност, тъй като така wireframe ефектът се прилага само върху един етаж преди дублирането.