Допълнения към урока

Ключови техники за моделиране на бордюр и тротоар

В този урок се разглежда процесът на моделиране на бордюр и тротоар в Blender, което е важен елемент при създаването на реалистични архитектурни визуализации. Основната техника, която се използва, е екструдиране (Extrude) на ръбове в различни посоки с прецизни стойности, за да се създаде правилната геометрия на бордюра и тротоара.

Стъпка по стъпка процес на моделиране

  1. Започнете с избиране на опцията Edge Selection
  2. Използвайте командата Extrude, като се уверите, че сте в посока XYZ, а не Normal
  3. Екструдирайте първо с 0.1 единици
  4. Екструдирайте отново по посока Y с 0.1 единици
  5. Екструдирайте надолу с -0.02 единици
  6. За тротоара, екструдирайте с 2.5 единици
  7. Направете последно екструдиране за частта извън тротоара

UV координати и текстуриране

  1. Преминете към Shading Workspace за работа с материали
  2. Използвайте UV Editor, за да коригирате разтегнатите текстури
  3. Изберете новосъздадените лица и използвайте опцията Unwrap от UV менюто
  4. Създайте нов Material Slot за тротоара
  5. Свържете избраните лица с новия материал чрез бутона Assign
  6. Импортирайте подходяща текстура за тротоар от Ambient CG
  7. Използвайте бутона Select в панела Materials, за да изберете всички лица с определен материал

Полезни команди и функции

  • Extrude - Команда за създаване на нова геометрия чрез изтегляне на съществуващи елементи
  • Shift + Click - Позволява избиране на множество елементи
  • Unwrap - Разопакова 3D обект в 2D UV пространство за правилно текстуриране
  • Assign - Присвоява материал към избраните лица
  • Select - Избира всички лица, които използват определен материал

Дискусия към урока