Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Добавяне на бордюр и тротоар
Ключови техники за моделиране на бордюр и тротоар
В този урок се разглежда процесът на моделиране на бордюр и тротоар в Blender, което е важен елемент при създаването на реалистични архитектурни визуализации. Основната техника, която се използва, е екструдиране (Extrude) на ръбове в различни посоки с прецизни стойности, за да се създаде правилната геометрия на бордюра и тротоара.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Започнете с избиране на опцията Edge Selection
- Използвайте командата Extrude, като се уверите, че сте в посока XYZ, а не Normal
- Екструдирайте първо с 0.1 единици
- Екструдирайте отново по посока Y с 0.1 единици
- Екструдирайте надолу с -0.02 единици
- За тротоара, екструдирайте с 2.5 единици
- Направете последно екструдиране за частта извън тротоара
UV координати и текстуриране
- Преминете към Shading Workspace за работа с материали
- Използвайте UV Editor, за да коригирате разтегнатите текстури
- Изберете новосъздадените лица и използвайте опцията Unwrap от UV менюто
- Създайте нов Material Slot за тротоара
- Свържете избраните лица с новия материал чрез бутона Assign
- Импортирайте подходяща текстура за тротоар от Ambient CG
- Използвайте бутона Select в панела Materials, за да изберете всички лица с определен материал
Полезни команди и функции
Extrude
- Команда за създаване на нова геометрия чрез изтегляне на съществуващи елементиShift + Click
- Позволява избиране на множество елементиUnwrap
- Разопакова 3D обект в 2D UV пространство за правилно текстуриранеAssign
- Присвоява материал към избраните лицаSelect
- Избира всички лица, които използват определен материал