Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
UV редактиране с add-on UVW и добавяне на трева
Ключови техники за UV редактиране и текстуриране
В този урок се разглеждат важни техники за правилно UV редактиране с помощта на add-on Magic UV и неговия инструмент UVW Box. Този инструмент е изключително полезен, защото позволява разгъване на UV координатите до почти реален мащаб, независимо от размера на обекта, което осигурява консистентност на текстурите в цялата сцена.
Стъпка по стъпка процес за UV редактиране и добавяне на материали
Активиране на Magic UV add-on:
- Отидете в Edit > Preferences > Add-ons
- Намерете и активирайте "Magic UV"
Прилагане на UVW Box към обект:
- Създайте plane и увеличете мащаба му
- Приложете мащаба чрез Object > Apply > Scale (важно за правилно UV мапване)
- Влезте в Edit Mode
- Изберете UV > UVW > Box
Добавяне на материал за настилка:
- Изберете обекта
- Създайте нов материал и го преименувайте на "Pavement"
- Приложете текстура от Ambient CG чрез Lily Surface Texture
Добавяне на материал за трева:
- Изберете желаното лице на обекта
- Създайте нов слот за материал и натиснете Assign
- Потърсете текстура за трева в Ambient CG
- Копирайте URL-а и го импортирайте чрез Lily Surface Texture
- Изберете 1 мегапикселовия вариант на текстурата
- Преименувайте материала на "grass"
Полезни команди и функции
Magic UV
- Add-on, който добавя разширени UV инструменти в BlenderUVW Box
- Инструмент, който разгъва UV координатите до почти реален мащабObject > Apply > Scale
- Команда, която прилага текущия мащаб на обекта, което е критично за правилно UV мапванеLily Surface Texture
- Инструмент за импортиране на текстури от Ambient CG директно в Blender