Допълнения към урока

Ключови техники за UV редактиране и текстуриране

В този урок се разглеждат важни техники за правилно UV редактиране с помощта на add-on Magic UV и неговия инструмент UVW Box. Този инструмент е изключително полезен, защото позволява разгъване на UV координатите до почти реален мащаб, независимо от размера на обекта, което осигурява консистентност на текстурите в цялата сцена.

Стъпка по стъпка процес за UV редактиране и добавяне на материали

  1. Активиране на Magic UV add-on:

    • Отидете в Edit > Preferences > Add-ons
    • Намерете и активирайте "Magic UV"
  2. Прилагане на UVW Box към обект:

    • Създайте plane и увеличете мащаба му
    • Приложете мащаба чрез Object > Apply > Scale (важно за правилно UV мапване)
    • Влезте в Edit Mode
    • Изберете UV > UVW > Box
  3. Добавяне на материал за настилка:

    • Изберете обекта
    • Създайте нов материал и го преименувайте на "Pavement"
    • Приложете текстура от Ambient CG чрез Lily Surface Texture
  4. Добавяне на материал за трева:

    • Изберете желаното лице на обекта
    • Създайте нов слот за материал и натиснете Assign
    • Потърсете текстура за трева в Ambient CG
    • Копирайте URL-а и го импортирайте чрез Lily Surface Texture
    • Изберете 1 мегапикселовия вариант на текстурата
    • Преименувайте материала на "grass"

Полезни команди и функции

  • Magic UV - Add-on, който добавя разширени UV инструменти в Blender
  • UVW Box - Инструмент, който разгъва UV координатите до почти реален мащаб
  • Object > Apply > Scale - Команда, която прилага текущия мащаб на обекта, което е критично за правилно UV мапване
  • Lily Surface Texture - Инструмент за импортиране на текстури от Ambient CG директно в Blender

Дискусия към урока