Допълнения към урока

Създаване на материал на бордюра тип Procedural с текстурните нодове Brick (тухла) и Noise (шум)


Създаване на реалистичен бордюр с процедурни текстури

В този урок се разглежда как да създадете реалистичен материал за бордюр, използвайки процедурни текстури в Blender. Ключовият подход е комбинирането на Brick Texture (тухлена текстура) с Noise Texture (шумова текстура), за да се постигне естествен вид на гранитни блокове, използвани за бордюри.

Стъпка по стъпка процес за създаване на материала

  1. Влезте в Edit Mode и изберете лицата на бордюра
  2. Създайте нов материал слот и нов материал
  3. Отворете Shader Editor, за да работите с нодовете
  4. Добавете Brick Texture (Add > Texture > Brick Texture)
  5. Свържете Color изхода на Brick Texture към Base Color на Principled BSDF
  6. Настройте мащаба на тухлите, за да наподобяват гранитни блокове
  7. Намалете размера на фугите (Mortar Size) до около 0.01
  8. Регулирайте цветовете на тухлите, за да са неутрални с леки разлики
  9. Добавете Noise Texture (Shift+A > Texture > Noise Texture)
  10. Добавете Mix RGB нод (Shift+A > Color > Mix RGB)
  11. Свържете Noise Texture към Mix RGB и променете режима на смесване на Multiply
  12. Добавете Texture Coordinate нод (Shift+A > Input > Texture Coordinate)
  13. Свържете Object изхода на Texture Coordinate към Vector входа на Noise Texture
  14. Настройте мащаба на Noise Texture на около 10
  15. Дублирайте Noise Texture и Mix RGB нодовете (Ctrl+Shift+D)
  16. Свържете първия Mix RGB към Color1 на втория Mix RGB
  17. Променете режима на втория Mix RGB на Screen
  18. Настройте мащаба на втория Noise Texture и Factor стойността на Screen Mix RGB
  19. Увеличете Detail параметъра на Noise Texture за повече разнообразие

Ключови настройки и параметри

  • Brick Texture - създава основната структура на гранитните блокове
  • Mortar Size - контролира размера на фугите между блоковете (0.01-0.05)
  • Noise Texture - добавя естествени вариации в текстурата
  • Mix RGB (Multiply) - добавя тъмни петна и неравности
  • Mix RGB (Screen) - добавя светли акценти
  • Detail параметър - увеличава детайлността на шума
  • Texture Coordinate - предотвратява разтягането на текстурата

Чрез комбиниране на тези процедурни текстури и правилно настройване на техните параметри, можете да създадете реалистичен материал за бордюр без нужда от външни текстури.

Дискусия към урока