Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Създаване на материал на бордюра тип Procedural с текстурните нодове Brick (тухла) и Noise (шум)
Създаване на реалистичен бордюр с процедурни текстури
В този урок се разглежда как да създадете реалистичен материал за бордюр, използвайки процедурни текстури в Blender. Ключовият подход е комбинирането на Brick Texture (тухлена текстура) с Noise Texture (шумова текстура), за да се постигне естествен вид на гранитни блокове, използвани за бордюри.
Стъпка по стъпка процес за създаване на материала
- Влезте в Edit Mode и изберете лицата на бордюра
- Създайте нов материал слот и нов материал
- Отворете Shader Editor, за да работите с нодовете
- Добавете Brick Texture (
Add > Texture > Brick Texture
) - Свържете Color изхода на Brick Texture към Base Color на Principled BSDF
- Настройте мащаба на тухлите, за да наподобяват гранитни блокове
- Намалете размера на фугите (Mortar Size) до около 0.01
- Регулирайте цветовете на тухлите, за да са неутрални с леки разлики
- Добавете Noise Texture (
Shift+A > Texture > Noise Texture
) - Добавете Mix RGB нод (
Shift+A > Color > Mix RGB
) - Свържете Noise Texture към Mix RGB и променете режима на смесване на Multiply
- Добавете Texture Coordinate нод (
Shift+A > Input > Texture Coordinate
) - Свържете Object изхода на Texture Coordinate към Vector входа на Noise Texture
- Настройте мащаба на Noise Texture на около 10
- Дублирайте Noise Texture и Mix RGB нодовете (
Ctrl+Shift+D
) - Свържете първия Mix RGB към Color1 на втория Mix RGB
- Променете режима на втория Mix RGB на Screen
- Настройте мащаба на втория Noise Texture и Factor стойността на Screen Mix RGB
- Увеличете Detail параметъра на Noise Texture за повече разнообразие
Ключови настройки и параметри
Brick Texture
- създава основната структура на гранитните блоковеMortar Size
- контролира размера на фугите между блоковете (0.01-0.05)Noise Texture
- добавя естествени вариации в текстуратаMix RGB (Multiply)
- добавя тъмни петна и неравностиMix RGB (Screen)
- добавя светли акцентиDetail
параметър - увеличава детайлността на шумаTexture Coordinate
- предотвратява разтягането на текстурата
Чрез комбиниране на тези процедурни текстури и правилно настройване на техните параметри, можете да създадете реалистичен материал за бордюр без нужда от външни текстури.