Допълнения към урока

Ключови концепции за работа с Geometry Nodes и атрактори

В този урок се разглежда как да използваме Geometry Nodes за създаване на интересни ефекти върху тухлени стени с помощта на атрактори. Научаваме как да контролираме деформацията на тухли, да създаваме пространства между тях и да комбинираме няколко стени, така че тухлите да се съчетават естествено в ъглите, създавайки реалистичен архитектурен ефект.

Практическо приложение на атрактори в Geometry Nodes

  1. Позициониране на стената и атрактора:

    • Поставете стената на подходящо място в сцената
    • Преместете атрактора (Empty обект) близо до стената
    • Регулирайте височината и дължината на стената според нуждите
  2. Настройване на ефекта на атрактора:

    • Променете стойностите в Map Range нода, особено минималната стойност
    • Използвайте отрицателни стойности за обръщане на посоката на ефекта
    • Регулирайте интензитета за по-дискретен или по-силен ефект
  3. Създаване на съчетаващи се стени:

    • Дублирайте стената и я завъртете на 90 градуса
    • Променете мащаба по Z на -1 за обръщане на тухлите
    • Регулирайте дебелината на стената чрез промяна на мащаба
  4. Добавяне на втори атрактор:

    • Дублирайте Empty обекта
    • Дублирайте нодовете и свържете ги с новия атрактор
    • Комбинирайте ефектите от двата атрактора

Полезни команди и техники

  • Shift + D - Дублиране на обекти или нодове
  • R - Завъртане на обект
  • X-Ray - Включване на режим за по-лесно избиране на обекти
  • Промяна на мащаба в Z посока на -1 - Обръщане на геометрията
  • Регулиране на пространството между тухлите чрез промяна на множителя от 0.65 на 0.75
  • Използване на няколко атрактора за създаване на комплексни ефекти
  • Стратегическо позициониране на стени за скриване на хоризонта и подобряване на визуализацията

Дискусия към урока