Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Geometry Nodes въвеждане на данни в група
Ключови концепции за работа с Geometry Nodes и атрактори
В този урок се разглежда как да използваме Geometry Nodes за създаване на интересни ефекти върху тухлени стени с помощта на атрактори. Научаваме как да контролираме деформацията на тухли, да създаваме пространства между тях и да комбинираме няколко стени, така че тухлите да се съчетават естествено в ъглите, създавайки реалистичен архитектурен ефект.
Практическо приложение на атрактори в Geometry Nodes
Позициониране на стената и атрактора:
- Поставете стената на подходящо място в сцената
- Преместете атрактора (Empty обект) близо до стената
- Регулирайте височината и дължината на стената според нуждите
Настройване на ефекта на атрактора:
- Променете стойностите в Map Range нода, особено минималната стойност
- Използвайте отрицателни стойности за обръщане на посоката на ефекта
- Регулирайте интензитета за по-дискретен или по-силен ефект
Създаване на съчетаващи се стени:
- Дублирайте стената и я завъртете на 90 градуса
- Променете мащаба по Z на -1 за обръщане на тухлите
- Регулирайте дебелината на стената чрез промяна на мащаба
Добавяне на втори атрактор:
- Дублирайте Empty обекта
- Дублирайте нодовете и свържете ги с новия атрактор
- Комбинирайте ефектите от двата атрактора
Полезни команди и техники
Shift + D
- Дублиране на обекти или нодовеR
- Завъртане на обектX-Ray
- Включване на режим за по-лесно избиране на обекти- Промяна на мащаба в Z посока на
-1
- Обръщане на геометрията - Регулиране на пространството между тухлите чрез промяна на множителя от 0.65 на 0.75
- Използване на няколко атрактора за създаване на комплексни ефекти
- Стратегическо позициониране на стени за скриване на хоризонта и подобряване на визуализацията