Geometry Nodes атрактор за тухлена стена и координатна мрежа
Създаване на атрактор за тухлена стена с Geometry Nodes
В този урок се разглежда как да създадем динамичен ефект на атрактор за тухлена стена, използвайки Geometry Nodes в Blender. Атракторът позволява тухлите да се завъртат спрямо разстоянието им до определен обект (Empty), създавайки интересен визуален ефект, който може да се контролира и модифицира в реално време.
Стъпка по стъпка изграждане на атрактор
- Започнете с вашия BrickWall node setup
- Дупликирайте ObjectInfo node и изберете Empty обект като атрактор
- Включете опцията Relative, за да измервате относителната дистанция
- Добавете Vector Math node с операция Distance, за да измерите разстоянието между всяка тухла и атрактора
- Добавете Rotate Instances node и Combine XYZ node, за да контролирате ротацията по Z оста
- Използвайте Map Range node, за да контролирате силата и обхвата на ефекта:
- Настройте From Min/Max стойностите, за да определите обхвата на влияние
- Настройте To Min/Max стойностите, за да определите ъгъла на ротация
- Включете Clamp, за да ограничите стойностите в зададения диапазон
Полезни команди и функции
Vector Math
- Извършва математически операции с вектори, в случая измерва разстоянието между две точкиMap Range
- Преобразува стойности от един диапазон в друг, позволявайки фино контролиране на ефектаRotate Instances
- Завърта инстанциите на обектите според зададена стойностCtrl + скрол
- Бързо превключване между опциите в падащите менютаShift + A
- Отваря менюто за добавяне на нови nodesFrame
- Създава рамка за организиране и етикетиране на групи от nodes
Разширяване на функционалността
За да направите системата по-гъвкава, можете да добавите контроли на ниво инстанция: 1. Добавете параметри в Group Input (x-number, y-number, attractor, Use Attractor) 2. Променете типа на числовите параметри на Integer 3. Използвайте Switch node, за да включвате/изключвате ефекта на атрактора 4. Организирайте вашите nodes с Frame nodes за по-добра четимост
Този подход ви позволява да контролирате всеки обект индивидуално, дори когато използват един и същ Geometry Nodes setup.