Допълнения към урока

Geometry Nodes атрактор за тухлена стена и координатна мрежа


Създаване на атрактор за тухлена стена с Geometry Nodes

В този урок се разглежда как да създадем динамичен ефект на атрактор за тухлена стена, използвайки Geometry Nodes в Blender. Атракторът позволява тухлите да се завъртат спрямо разстоянието им до определен обект (Empty), създавайки интересен визуален ефект, който може да се контролира и модифицира в реално време.

Стъпка по стъпка изграждане на атрактор

  1. Започнете с вашия BrickWall node setup
  2. Дупликирайте ObjectInfo node и изберете Empty обект като атрактор
  3. Включете опцията Relative, за да измервате относителната дистанция
  4. Добавете Vector Math node с операция Distance, за да измерите разстоянието между всяка тухла и атрактора
  5. Добавете Rotate Instances node и Combine XYZ node, за да контролирате ротацията по Z оста
  6. Използвайте Map Range node, за да контролирате силата и обхвата на ефекта:
    • Настройте From Min/Max стойностите, за да определите обхвата на влияние
    • Настройте To Min/Max стойностите, за да определите ъгъла на ротация
    • Включете Clamp, за да ограничите стойностите в зададения диапазон

Полезни команди и функции

  • Vector Math - Извършва математически операции с вектори, в случая измерва разстоянието между две точки
  • Map Range - Преобразува стойности от един диапазон в друг, позволявайки фино контролиране на ефекта
  • Rotate Instances - Завърта инстанциите на обектите според зададена стойност
  • Ctrl + скрол - Бързо превключване между опциите в падащите менюта
  • Shift + A - Отваря менюто за добавяне на нови nodes
  • Frame - Създава рамка за организиране и етикетиране на групи от nodes

Разширяване на функционалността

За да направите системата по-гъвкава, можете да добавите контроли на ниво инстанция: 1. Добавете параметри в Group Input (x-number, y-number, attractor, Use Attractor) 2. Променете типа на числовите параметри на Integer 3. Използвайте Switch node, за да включвате/изключвате ефекта на атрактора 4. Организирайте вашите nodes с Frame nodes за по-добра четимост

Този подход ви позволява да контролирате всеки обект индивидуално, дори когато използват един и същ Geometry Nodes setup.

Дискусия към урока