Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Geometry Nodes атрактор за тухлена стената
Създаване на атрактор за тухлена стена с Geometry Nodes
В този урок се разглежда как да създадем интерактивен атрактор за тухлена стена с помощта на Geometry Nodes в Blender. Атракторът позволява ротацията на тухлите да се променя в зависимост от близостта им до определен обект, създавайки динамичен и интересен визуален ефект.
Стъпка по стъпка изграждане на тухлена стена
- Създайте основна тухла с размери 150 мм x 600 мм, използвайки обикновен box
- Добавете Bevel Modifier за по-меки ъгли на тухлата
- Дублирайте обекта (Shift + D) за работа в Geometry Nodes
- Създайте нов куб като placeholder
- Добавете нов Geometry Nodes модификатор към куба
- Свържете оригиналната тухла към Object Info node
- Създайте Grid node (Shift + A > Grid)
- Завъртете грида с Transform Geometry node (90° по X и Y)
- Използвайте Instance on Points за поставяне на тухлите върху точките на грида
- Настройте правилните размери и разстояния:
- Задайте X distance (0.3) и Y distance (0.6)
- Определете броя тухли в X и Y посока
- Добавете +1 към броя за правилно изобразяване на крайните тухли
- Преместете Origin Point в долния ъгъл чрез умножаване на максималните размери по 0.5 и комбиниране на координатите
Ключови функции и команди
Shift + A
- Добавяне на нов node в Geometry Nodes редактораShift + D
- Дублиране на обект или nodeF2
- Преименуване на nodeGrid
- Създава равнина с точки, върху които се инстанцират обектиInstance on Points
- Поставя копия на обект върху определени точкиTransform Geometry
- Позволява трансформация на геометрията (ротация, мащабиране, преместване)Math Node
- Извършва математически операции (умножение, събиране, деление)
Този подход за създаване на тухлена стена с Geometry Nodes е подобен на техниките, използвани в програми като Grasshopper, и предлага гъвкав начин за генериране на сложни архитектурни елементи с параметричен контрол.