Допълнения към урока

Geometry Nodes атрактор за тухлена стената


Създаване на атрактор за тухлена стена с Geometry Nodes

В този урок се разглежда как да създадем интерактивен атрактор за тухлена стена с помощта на Geometry Nodes в Blender. Атракторът позволява ротацията на тухлите да се променя в зависимост от близостта им до определен обект, създавайки динамичен и интересен визуален ефект.

Стъпка по стъпка изграждане на тухлена стена

  1. Създайте основна тухла с размери 150 мм x 600 мм, използвайки обикновен box
  2. Добавете Bevel Modifier за по-меки ъгли на тухлата
  3. Дублирайте обекта (Shift + D) за работа в Geometry Nodes
  4. Създайте нов куб като placeholder
  5. Добавете нов Geometry Nodes модификатор към куба
  6. Свържете оригиналната тухла към Object Info node
  7. Създайте Grid node (Shift + A > Grid)
  8. Завъртете грида с Transform Geometry node (90° по X и Y)
  9. Използвайте Instance on Points за поставяне на тухлите върху точките на грида
  10. Настройте правилните размери и разстояния:
    • Задайте X distance (0.3) и Y distance (0.6)
    • Определете броя тухли в X и Y посока
    • Добавете +1 към броя за правилно изобразяване на крайните тухли
  11. Преместете Origin Point в долния ъгъл чрез умножаване на максималните размери по 0.5 и комбиниране на координатите

Ключови функции и команди

  • Shift + A - Добавяне на нов node в Geometry Nodes редактора
  • Shift + D - Дублиране на обект или node
  • F2 - Преименуване на node
  • Grid - Създава равнина с точки, върху които се инстанцират обекти
  • Instance on Points - Поставя копия на обект върху определени точки
  • Transform Geometry - Позволява трансформация на геометрията (ротация, мащабиране, преместване)
  • Math Node - Извършва математически операции (умножение, събиране, деление)

Този подход за създаване на тухлена стена с Geometry Nodes е подобен на техниките, използвани в програми като Grasshopper, и предлага гъвкав начин за генериране на сложни архитектурни елементи с параметричен контрол.

Дискусия към урока