Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Първи стъпки с Blender
Основни инструменти и навигация в Blender
В този урок се запознаваме с основните инструменти за трансформация в Blender - преместване, завъртане и мащабиране на обекти. Научаваме как да използваме 3D курсора за прецизно поставяне на нови обекти и как да навигираме в 3D пространството. Въведение в модификаторите Array и материалите, които са ключови за архитектурния дизайн.
Стъпка по стъпка работа с основните инструменти
Трансформиране на обекти:
- Изберете обект и активирайте инструмента за преместване (Move Tool) от лявата лента
- За прецизно преместване: кликнете върху стрелката на Gizmo, задръжте и въведете число (напр. 2), за да преместите обекта на точно 2 единици
- За завъртане: изберете Rotate Tool, кликнете върху ос и въведете градуси (напр. 15)
- За мащабиране: изберете Scale Tool, кликнете върху бялата стрелка и въведете стойност (напр. 2 за двойно увеличаване)
Добавяне на нови обекти:
- Използвайте горното меню Add > Mesh > избор на обект (Cube, Plane и др.)
- За поставяне на обект на конкретно място, първо позиционирайте 3D курсора
- За връщане на 3D курсора в центъра: Object > Snap > Cursor to World Origin
Навигация в 3D пространството:
- Използвайте средния бутон на мишката за въртене на изгледа
- Скролерът на мишката служи за приближаване и отдалечаване
Работа с модификатори и материали:
- Добавете Array модификатор от Properties панела
- Настройте Relative Offset и Count за създаване на множество копия
- Променете режима на визуализация на Material Preview
- Създайте нов материал и настройте параметрите му (цвят, металност, грапавост)
- Експериментирайте с различни HDRI изображения за осветление
Полезни команди и функции
Move Tool
- Инструмент за преместване на обекти в 3D пространствотоRotate Tool
- Инструмент за завъртане на обекти под определен ъгълScale Tool
- Инструмент за промяна на размера на обектиCtrl+Z
/Cmd+Z
- Отмяна на последната командаAdd > Mesh
- Меню за добавяне на нови 3D обектиObject > Snap > Cursor to World Origin
- Връщане на 3D курсора в центъраArray Modifier
- Модификатор за създаване на множество копия на обектMaterial Preview
- Режим на визуализация, показващ материалите и осветлението
Инструкция за гледане на уроците:
- Изгледайте видеоурока.
- Повторете показаното в урока.
- Решете тестовете към урока (това отключва следващия урок).
- Задайте въпрос, ако имате такъв.
- Преминете към следващият урок.