Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
3D Viewport - част 2 - Sidebar
Ключови функции на Sidebar в Blender
В този урок се разглежда страничната лента (Sidebar) в Blender, която се активира с клавиша N
. Тази панел съдържа множество важни инструменти за прецизно моделиране, включително точни координати, ротация и мащабиране на обектите. Въпреки някои погрешни схващания, Blender предлага отлични възможности за прецизно моделиране чрез тези инструменти.
Работа с Item панела и трансформации
Основните функции в Sidebar, които можете да използвате:
В раздела Item можете да намерите и редактирате:
- Точни координати на обекта (Location)
- Ротация на обекта (Rotation)
- Мащаб на обекта (Scale)
- Размери на Bounding Box (Dimensions)
За прецизно позициониране:
- Кликнете и задръжте върху стойностите, за да ги променяте с мишката
- Кликнете веднъж и въведете точна стойност
- Можете да променяте няколко стойности едновременно
За работа с Origin Point:
- Разширете опциите в Transform панела
- Активирайте Affect Only Origin
- Преместете Origin Point без да местите самия обект
- Не забравяйте да деактивирате опцията след приключване
Полезни настройки във View панела
В раздела View можете да настроите параметрите на 3D изгледа:
- Near Clip - колко близо може да вижда камерата (препоръчително 0.1м за архитектура)
- Far Clip - максималното разстояние, до което се вижда геометрията (стандартно 1000м)
- Focal Length - фокусно разстояние на "обектива" (за архитектура се препоръчва 30мм вместо стандартните 50мм)
- Превключване между перспективен и ортографичен изглед
Команди и клавишни комбинации
N
- показване/скриване на SidebarAffect Only Origin
- опция за манипулиране само на Origin Point- Перспективен/Ортографичен изглед - бутон в Sidebar за превключване между режимите