Допълнения към урока

Ключови аспекти на структурата на проекта в Blender

В този урок се разглежда как да организирате вашия архитектурен проект в Blender чрез Outliner панела. Outliner е мощен инструмент, който ви позволява да управлявате йерархията на всички обекти във вашия файл, да контролирате тяхната видимост и да ги организирате в колекции за по-добра структура на проекта.

Работа с Outliner и управление на видимостта

Outliner панелът предлага няколко нива на контрол върху обектите:

  • Основни контроли за видимост:

    • Иконка с око - временно скриване/показване на обекти (може да се управлява и с H за скриване и Alt + H за показване)
    • Иконка с монитор - по-постоянно скриване/показване на обекти във viewport-а
    • Иконка с камера - контролира видимостта на обектите при рендериране
    • Иконка с курсор - определя дали обектите могат да бъдат избирани във viewport-а
  • Активиране на филтри:

    1. Кликнете върху иконата с филтри в горната част на Outliner
    2. Активирайте опциите за избиране, видимост във viewport и видимост при рендериране

Организиране на проекта с колекции

Колекциите (Collections) в Blender са еквивалент на слоевете (Layers) в други програми и са ключови за организацията на архитектурни проекти:

  • Създаване на нова колекция: използвайте бутона в горния десен ъгъл на Outliner
  • Преместване на обекти между колекции: drag and drop на обектите
  • Вложени колекции: можете да създавате йерархия от колекции и подколекции
  • Преименуване: двоен клик или F2 върху име на колекция/обект
  • Множествен избор: задържане и влачене на мишката за избор на няколко обекта

Добре организираната структура на проекта чрез колекции е от решаващо значение за ефективната работа върху сложни архитектурни модели и визуализации.

Дискусия към урока