Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Структура на проекта и корекции (outliner)
Ключови аспекти на структурата на проекта в Blender
В този урок се разглежда как да организирате вашия архитектурен проект в Blender чрез Outliner панела. Outliner е мощен инструмент, който ви позволява да управлявате йерархията на всички обекти във вашия файл, да контролирате тяхната видимост и да ги организирате в колекции за по-добра структура на проекта.
Работа с Outliner и управление на видимостта
Outliner панелът предлага няколко нива на контрол върху обектите:
Основни контроли за видимост:
- Иконка с око - временно скриване/показване на обекти (може да се управлява и с
H
за скриване иAlt + H
за показване) - Иконка с монитор - по-постоянно скриване/показване на обекти във viewport-а
- Иконка с камера - контролира видимостта на обектите при рендериране
- Иконка с курсор - определя дали обектите могат да бъдат избирани във viewport-а
- Иконка с око - временно скриване/показване на обекти (може да се управлява и с
Активиране на филтри:
- Кликнете върху иконата с филтри в горната част на Outliner
- Активирайте опциите за избиране, видимост във viewport и видимост при рендериране
Организиране на проекта с колекции
Колекциите (Collections) в Blender са еквивалент на слоевете (Layers) в други програми и са ключови за организацията на архитектурни проекти:
- Създаване на нова колекция: използвайте бутона в горния десен ъгъл на Outliner
- Преместване на обекти между колекции: drag and drop на обектите
- Вложени колекции: можете да създавате йерархия от колекции и подколекции
- Преименуване: двоен клик или
F2
върху име на колекция/обект - Множествен избор: задържане и влачене на мишката за избор на няколко обекта
Добре организираната структура на проекта чрез колекции е от решаващо значение за ефективната работа върху сложни архитектурни модели и визуализации.