Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Характеристики (properties)
Ключови характеристики на Properties панела в Blender
В този урок се разглежда Properties панелът в Blender - един от най-важните елементи на интерфейса, който съдържа цялата информация за избрания обект, включително модификатори, данни, местоположение, материали и настройки за рендериране. Разбирането на този панел е фундаментално за ефективната работа с архитектурни проекти в Blender.
Основни секции в Properties панела
Properties панелът съдържа няколко ключови секции:
- Модификатори (Modifiers) - позволяват нелинейно редактиране на обектите
- Материали (Materials) - управление на материалите, свързани с обекта
- Render Settings - настройки за визуализация с двата основни рендер енджина (Cycles и Eevee)
- Object Data - специфични данни за избрания обект, които се променят според типа на обекта
- Scene Settings - настройки на сцената, включително мерни единици (метри, сантиметри, футове)
Работа с рендер енджини
В Blender има два основни рендер енджина:
Cycles
- Ray Tracing рендер енджин, подобен на V-Ray и Corona, предпочитан за архитектурни визуализации поради по-добрите резултатиEevee
- Real-time рендер енджин, подобен на Unity и Unreal, по-подходящ за анимации поради по-бързото рендериране
Полезни команди и функции
Shift + A
- отваря меню за добавяне на нови обекти (същото като Add меню в хедъра)- Смяна на типа прозорец - чрез иконата в левия ъгъл на хедъра на всеки прозорец
Right-click
между прозорци - дава опции за разделяне, размяна или обединяване на прозорци:Split Area
- разделя прозорецаSwap Areas
- разменя двата прозорецаJoin Areas
- обединява прозорците, като премахва единия