Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Текстурна група тип шум (Noise Texture)
Ключови аспекти на текстурните групи тип шум в Blender
В този урок научаваме как да създаваме и използваме групи от нодове за текстури тип шум (Noise Texture) в Blender. Тези групи ни позволяват да добавяме естествено разнообразие към материалите, премахвайки повторяемостта и създавайки по-реалистични повърхности. Групирането на нодовете ни дава възможност да използваме една и съща настройка многократно с лесен контрол върху параметрите.
Стъпки за създаване на група от нодове за шум
- Изберете всички нодове, които искате да групирате (в случая 5 нода)
- Натиснете
Ctrl + G
за създаване на група - Кликнете върху новосъздадения нод и натиснете
Tab
за да влезете в групата - Изтеглете факторите и мащабите от Noise Textures, които искате да контролирате
- Преименувайте опциите чрез sidebar-а отдясно
- Настройте минималните и максималните стойности (например от 0 до 20)
- Излезте от групата чрез иконата в горния ъгъл
- Преименувайте групата на "Noise" или "Шум"
Прилагане на шумовата група към материали
- Изберете материала, към който искате да добавите шум
- Натиснете
Shift + A
, изберете Group → Noise - Поставете нода между цвета и Base Color
- Настройте параметрите според желания ефект:
- Увеличете коефициента на умножение за по-видим ефект
- Регулирайте мащаба за промяна на големината на шума
- Фините настройки помагат за намаляване на ефекта на тайлинг
Полезни команди и техники
Ctrl + G
- създаване на група от нодовеTab
- влизане/излизане от групаShift + A
- добавяне на нов нодCtrl + B
- Bevel (скосяване на ръбове)- Bevel Edges - създава по-меки ъгли, подобно на Fillet
- Mirror Modifier с опция Bisect - предотвратява пресичането на елементи
Използването на групи от нодове за шум е мощна техника в архитектурната визуализация, която добавя реализъм към материалите и премахва изкуствената повторяемост на текстурите.