Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Разделяне на ръбовете и групи на върхове
Ключови техники за разделяне на геометрия и създаване на Wireframe ефекти
В този урок научаваме как да контролираме Wireframe ефекта само върху определени части от 3D модела чрез разделяне на геометрията и използване на Vertex Groups. Тази техника е изключително полезна при архитектурно моделиране, когато искаме да приложим различни ефекти само към конкретни елементи като фасади, без да засягаме останалите части на сградата.
Стъпка по стъпка процес за разделяне на геометрия и прилагане на Wireframe
- Влезте в Edit Mode на вашия обект
- Изберете лицето, което искате да отделите (в примера - плота)
- Кликнете с десен бутон и изберете Split, за да отделите геометрията
- Проверете дали отделянето е успешно, като опитате да преместите само избраното лице с командата
G
- За да изберете фасадата, кликнете върху елемент от нея и натиснете
L
, за да изберете всички свързани елементи - Отидете в Object Data Properties и в раздела Vertex Group
- Добавете нов слот и го наименувайте "фасада"
- Натиснете Assign, за да запазите текущата селекция в групата
- Отидете в раздела Modifiers и в настройките на Wireframe модификатора
- Разширете опцията Vertex Group и изберете създадената група "фасада"
- Изключете опцията Replace Original
- Излезте от Edit Mode, за да видите резултата - Wireframe ефект само върху фасадата
Полезни команди и функции
Split
- Разделя избраната геометрия от останалата част на обекта, запазвайки всичко в рамките на същия обектL
- Избира всички свързани елементи (върхове, ръбове, лица) от текущата позиция на курсораG
- Команда за преместване на избраните елементиVertex Group
- Запазена селекция от върхове, която може да се използва многократно за различни операцииWireframe Modifier
- Модификатор, който създава мрежест ефект от геометрията, с възможност за ограничаване до определена Vertex Group