Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Сграда
Моделиране на сграда с неразрушителен подход в Blender
В този урок се демонстрира как да създадете основната структура на сграда в Blender, използвайки неразрушителен (Non-Destructive) подход. Фокусът е върху изграждането на фасада с окачени стъклени панели и метални елементи, както и създаването на ядро на сградата с асансьори и стълби.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Започнете с едно лице, като изтриете всички върхове освен долното лице
- Направете loop cut в двете посоки, за да разделите лицето на четири части
- Изтрийте три от четирите лица, за да работите само с една четвърт от геометрията
- Добавете Mirror модификатор с активирани X и Y опции
- Направете bevel на външния ръб с 3 подразделения и ширина 1 метър
- Приложете мащаба с
Ctrl + A
→ Apply → Scale, за да осигурите правилни размери - Добавете подразделения на дългите лица (9-10 подразделения) за окачената фасада
- Екструдирайте избраните ръбове нагоре (0.7м за металните панели и 2.3м за стъклените)
- Задайте различни материали за стъклените и металните части на фасадата
- Добавете Array модификатор по Z оста за създаване на етажи
- Създайте ядрото на сградата чрез дублиране и екструдиране на централните върхове
- Добавете Wireframe модификатор за финални детайли
Полезни команди и техники
X
- Изтриване на избрани елементиE
- ЕкструдиранеCtrl + A
- Меню за прилагане на трансформацииAlt + клик
- Избиране на цял loop (върхове, ръбове или лица)Shift + D
- Дублиране на избрани елементиCtrl
(задържане) - Временно активиране на snap опциите- Mirror модификатор - Създаване на симетрични обекти
- Array модификатор - Мултиплициране на геометрия в определена посока
- Wireframe модификатор - Създаване на мрежеста структура
Този подход на моделиране позволява лесна промяна на параметрите на всеки етап, без да се налага да започвате отначало, което е същността на неразрушителното моделиране в Blender.