Допълнения към урока

Моделиране на окачена фасада в Blender

В този урок се демонстрира как да създадете реалистична окачена фасада (curtain wall) за архитектурен модел в Blender. Ключовият подход е използването на неразрушителни (non-destructive) модификатори, което позволява лесна промяна на дизайна във всеки момент от работния процес.

Стъпка по стъпка процес на създаване

  1. Създайте свързан дупликат на покрива с Alt + D и натиснете Escape, за да остане на същото място
  2. Изключете визуализацията на дупликата чрез иконката за камера
  3. Променете дебелината в Solidify модификатора на дупликата (около 8 метра)
  4. Скрийте този обект (преименуван на BullRoof)
  5. Добавете нов Mesh Plane (Shift + A > Mesh > Plane) за окачената фасада
  6. Влезте в Edit Mode и добавете Loop Cut
  7. Обърнете селекцията (Ctrl + I) и изтрийте всички ръбове освен един
  8. Използвайте Extrude (E) по оста Z на височина 3 метра
  9. Позиционирайте секцията на правилното място
  10. Коригирайте размерите на панела (около 0.8 x 3 метра)
  11. Добавете Array модификатор по хоризонтала
  12. Добавете втори Array модификатор по вертикала
  13. Използвайте Bool Tool за изрязване на фасадата според формата на сградата
  14. Създайте два материала - стъкло (прозрачно) и рамка (тъмен цвят)
  15. Добавете Wireframe модификатор с опция Replace Original изключена
  16. Задайте Material Offset на 1, за да използва материала за рамката
  17. Включете опцията Merge в Array модификаторите за по-чист резултат
  18. Дублирайте фасадата с Alt + D за другата страна на сградата

Полезни команди и модификатори

  • Alt + D - Създаване на свързан дупликат (linked duplicate)
  • Ctrl + I - Обръщане на селекцията
  • E - Extrude команда
  • Forward Slash (/) - Влизане/излизане от Isolated Mode
  • Ctrl + R - Добавяне на Loop Cut

Модификатори: - Array - Създаване на множество копия на обект - Boolean - Изрязване на геометрия от един обект чрез друг - Wireframe - Създаване на рамки около лицата - Solidify - Добавяне на дебелина към обект

Bool Tool опции: - Brush Boolean - Неразрушителен (non-destructive) boolean модификатор

Дискусия към урока