Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Партерен етаж подиум
Моделиране на партерен етаж с подиум в Blender
В този урок се фокусираме върху създаването на основата на сградата (партерния етаж) с подиум, използвайки модификатори за постигане на професионален архитектурен вид. Научаваме как да прилагаме модификатори, да организираме обекти в колекции и да контролираме засенчването за по-реалистичен резултат.
Стъпки за създаване на партерен етаж
Започнете с основния обект и приложете Solidify модификатора
- Изберете основата и отидете в свойствата на модификатора
- Добавете Solidify модификатор
- Натиснете Apply, за да превърнете модификатора в реална геометрия
Редактирайте геометрията
- Влезте в Edit mode
- Изтрийте ненужните лица с клавиш
X
- Създайте Loop Cut с инструмента от лентата с инструменти
- Преместете разреза на желаната позиция
- Изберете ръб и променете Z координатите на 2,5 метра
Добавете закръгления и дебелина
- Добавете Bevel модификатор за закръгляне на ръбовете
- Задайте метод на ограничение "None" за закръгляне на всички ръбове
- Настройте радиуса на 1 и сегментите на 7
- Приложете Shade Smooth за по-добро засенчване
- Добавете Solidify модификатор с дебелина 0,5 метра и положителна посока
- Активирайте Auto Smooth за баланс между гладки и остри ръбове
Организирайте проекта
- Създайте колекции за различните елементи (Ground, Context)
- Преименувайте обектите подходящо (Покрив, Person, Път)
Полезни команди и функции
H
- Временно скриване на избрани елементиAlt + H
- Показване на скритите елементиCtrl + A
→ Scale - Прилагане на мащаба към обекта- Shade Smooth - Създава гладко засенчване на обекта
- Shade Auto Smooth - Комбинира гладко и остро засенчване според ъглите
- Bevel модификатор - Създава закръгления на ръбовете (подобно на Fillet)
- Solidify модификатор - Добавя дебелина на обекта