Допълнения към урока

Основни принципи за създаване на архитектурна форма в Blender

В този урок се разглежда процесът на създаване на начална архитектурна форма за сграда в Blender. Научаваме как да използваме анотации за скициране на идеи директно във Viewport-а, как да импортираме човешки фигури за мащаб и как да създадем базовата форма на сградата чрез примитиви и модификатори.

Стъпка по стъпка процес за създаване на архитектурна форма

  1. Използвайте инструмента Annotate за скициране на идеи директно във Viewport-а

  2. Импортиране на човешка фигура за мащаб:

    • Изтеглете модел от Sketchfab.com във формат GLTF
    • Импортирайте чрез File -> Import -> GLTF
    • Премахнете родителската връзка с Object -> Parent -> Clear and Keep Transformation
    • Запазете текстурите във файла с File -> External Data -> Pack All Into Blend
    • Копирайте модела с Ctrl+C и го поставете в основния файл с Ctrl+V
  3. Мащабиране и позициониране на човешката фигура:

    • Използвайте 3D курсора и Object -> Snap -> Selection to Cursor
    • Мащабирайте с клавиша S до подходящ размер (около 1.8 м)
    • Коригирайте ротацията до -90 градуса по X и приложете с Object -> Apply -> Rotation
    • Приложете мащаба с Ctrl+A -> Apply Scale
  4. Създаване на основата на сградата:

    • Добавете равнина с Shift+A -> Mesh Plane
    • Задайте размери 25 на 16 метра
    • Добавете Solidify модификатор с дебелина 6 метра и положително отместване
    • Приложете мащаба с Ctrl+A -> Apply Scale
  5. Използване на QBlocker за създаване на допълнителни елементи:

    • Активирайте QBlocker с Shift+A -> QBlocker
    • Създайте кутия с подходящи размери за сградата (около 12x12 метра)

Полезни команди и функции

  • Annotate - Инструмент за рисуване директно във Viewport-а
  • Ctrl+A - Бързо меню за прилагане на трансформации
  • Object -> Apply -> Rotation/Scale - Прилагане на ротация/мащаб
  • Solidify модификатор - Придава дебелина на плоски обекти
  • Auto Shade Smooth - Автоматично изглажда повърхности според зададен ъгъл
  • QBlocker - Add-on за интерактивно създаване на примитиви с начална точка отдолу

Дискусия към урока