Допълнения към урока
Учебна програма Архитектурен дизайн с Blender
4. Усъвършенстване на моделиране и материали

Ключови елементи за създаване на рецепционна зона

В този урок се разглежда процесът на добавяне на рецепционни бюра и допълнителни елементи към архитектурния проект в Blender. Основният фокус е върху използването на готови 3D модели от онлайн библиотеки като Sketchfab и BlenderKit, с акцент върху избора на low poly модели, които не натоварват проекта и позволяват по-бърз рендеринг.

Стъпки за добавяне на рецепционни елементи

  1. Търсене на подходящо бюро в онлайн библиотеки

    • Проверка в Sketchfab с търсене на "desk"
    • Използване на BlenderKit като алтернативен източник на модели
    • Филтриране на резултатите по размер на файла (под 20 MB) за по-добра производителност
  2. Добавяне и позициониране на бюрата

    • Избор на подходящ модел от BlenderKit
    • Дублиране на колекцията за създаване на второ бюро
    • Позициониране на бюрата за рецепцията на сградата и галерията
  3. Добавяне на столове

    • Търсене на low poly столове в BlenderKit
    • Избор на модел с малък размер на файла (4-5 MB)
    • Позициониране и ротация на стола с команди RZ90 и RZ
    • Дублиране на колекцията за втория стол
  4. Поставяне на лаптоп

    • Позициониране на 3D курсора с Shift + десен бутон на мишката
    • Добавяне на лаптоп модел на позицията на курсора
    • Коригиране на ротацията чрез задаване на стойности 0,0,0 в панела Item

Полезни команди и функции

  • Duplicate Collection - за копиране на цяла колекция с обекти
  • Shift + десен бутон на мишката - бързо позициониране на 3D курсора
  • RZ90 - ротация по Z оста на 90 градуса
  • RZ - свободна ротация по Z оста
  • Филтри в BlenderKit - ограничаване размера на файловете за по-добра производителност

Дискусия към урока