Допълнения към урока
Учебна програма Архитектурен дизайн с Blender
5. Визуализиране

Разбиране на Displacement настройките в Cycles

В този урок се разглежда как Displacement модификаторът в Blender физически премества геометрията на обектите нагоре или надолу, което може да създаде нежелани празнини между свързани обекти. За разлика от Normal Map, който само симулира детайли без да променя реалната геометрия, Displacement реално променя позицията на повърхността.

Как да отстраним проблема с празнините между обектите

  1. Идентифицирайте проблема - празнина между тротоара и бордюра
  2. Изберете проблемния обект (тротоара)
  3. Отворете Shader Editor
  4. Проверете настройките на Object и сменете от Curve на Pavement ако е необходимо
  5. Премахнете Displacement нода от шейдъра, ако това е причината за проблема

Полезни команди и функции

  • Shader Editor - Редактор за създаване и модифициране на материали
  • Displacement - Модификатор, който физически променя геометрията на обекта
  • Normal Map - Техника, която симулира детайли без да променя реалната геометрия

Дискусия към урока