Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Настройки за изобразяване с Eevee - част 3
Ключови настройки за реалистични визуализации с Eevee
В този урок се разглеждат важни техники за настройка на визуализации в Blender Eevee, фокусирайки се върху контрола на осветлението и материалите. Основният фокус е върху правилното балансиране на HDRI осветлението, настройването на стъклени материали с различна прозрачност и намаляването на нежелани отражения, за да се постигне реалистичен и балансиран краен резултат.
Практически стъпки за настройка на визуализацията
Позициониране на обектите в сцената:
- Преместете обектите (като колата) в правилна позиция спрямо камерата
- Добавете хора в сцената за мащаб и реализъм
Настройка на HDRI осветлението:
- Отидете в World Properties
- Намалете интензивността на Background Color на HDRI (от 4 до 1)
- Променете местоположението на HDRI (стойност около 0.015)
- Експериментирайте с ротацията на HDRI за по-добър ъгъл на осветление
Настройка на стъклени материали:
- Създайте различни материали за различните стъклени елементи
- За окачената фасада: дублирайте материала Glass и го преименувайте на Glass Curtain Wall
- Променете Alpha стойността за контрол на прозрачността
Намаляване на отражения в металните елементи:
- Изберете материала Facade Metal
- Добавете Color Ramp (
Shift A > Converter > Color Ramp
) - Поставете го между Color и Roughness
- Настройте тъмната стойност да не е изцяло черна, а по-скоро сива
Полезни функции и команди
F12
- Стартиране на рендерAlt + S
- Запазване на рендера- Viewport Gizmos - Бутон за превключване между Perspective и Orthographic изглед
- Изключване на Overlays - За получаване на чист изглед без интерфейсни елементи
Shift + A > Converter > Color Ramp
- Добавяне на Color Ramp за контрол на стойностите