Допълнения към урока
Учебна програма Архитектурен дизайн с Blender
5. Визуализиране

Ключови настройки за реалистични визуализации с Eevee

В този урок се разглеждат важни техники за настройка на визуализации в Blender Eevee, фокусирайки се върху контрола на осветлението и материалите. Основният фокус е върху правилното балансиране на HDRI осветлението, настройването на стъклени материали с различна прозрачност и намаляването на нежелани отражения, за да се постигне реалистичен и балансиран краен резултат.

Практически стъпки за настройка на визуализацията

  1. Позициониране на обектите в сцената:

    • Преместете обектите (като колата) в правилна позиция спрямо камерата
    • Добавете хора в сцената за мащаб и реализъм
  2. Настройка на HDRI осветлението:

    • Отидете в World Properties
    • Намалете интензивността на Background Color на HDRI (от 4 до 1)
    • Променете местоположението на HDRI (стойност около 0.015)
    • Експериментирайте с ротацията на HDRI за по-добър ъгъл на осветление
  3. Настройка на стъклени материали:

    • Създайте различни материали за различните стъклени елементи
    • За окачената фасада: дублирайте материала Glass и го преименувайте на Glass Curtain Wall
    • Променете Alpha стойността за контрол на прозрачността
  4. Намаляване на отражения в металните елементи:

    • Изберете материала Facade Metal
    • Добавете Color Ramp (Shift A > Converter > Color Ramp)
    • Поставете го между Color и Roughness
    • Настройте тъмната стойност да не е изцяло черна, а по-скоро сива

Полезни функции и команди

  • F12 - Стартиране на рендер
  • Alt + S - Запазване на рендера
  • Viewport Gizmos - Бутон за превключване между Perspective и Orthographic изглед
  • Изключване на Overlays - За получаване на чист изглед без интерфейсни елементи
  • Shift + A > Converter > Color Ramp - Добавяне на Color Ramp за контрол на стойностите

Дискусия към урока