Post-processing в Blender
Основни техники за Post-processing в Blender
В този урок се разглеждат техники за пост-обработка на визуализации директно в Blender чрез Compositor. Научавате как да подобрите вашите архитектурни визуализации с корекции на цветовете, контраста, експозицията и как да създадете ефекти като мъгла (Mist) и винетиране, които придават дълбочина и професионален завършек на вашите рендери.
Стъпки за пост-обработка на визуализация
- Отворете Compositor прозореца чрез Window -> Compositor
- Активирайте опцията Use Nodes
Добавете Color Balance (Shift-A -> Color -> Color Balance)
- Настройте Lift (тъмни тонове), Gamma (средни тонове) и Gain (светли тонове)
- Променете цветовете на тъмните и светлите части за различна атмосфера
Използвайте Mist канала за създаване на дълбочина:
- Добавете Color Mix node
- Свържете Mist Layer като фактор
- Добавете Brightness и Contrast за фината настройка
Добавете RGB Curves за допълнителен контраст
- Увеличете средните стойности
- Намалете ниските стойности
Използвайте Exposure node за цялостна яркост
- Поставете го в началото на веригата
- Настройте стойността (около 0.3) за балансиран резултат
За създаване на винетиране:
- Добавете Ellipse Mask (Width и Height около 0.8)
- Добавете Fast Gaussian Blur
- Свържете с Mix RGB node в режим Multiply
- Настройте фактора на около 25%
Полезни команди и функции
Shift-A
- Отваря меню за добавяне на нови nodesM
- Деактивира node без да го премахва от веригатаF12
- Стартира рендериране- Настройка на рендер прозореца: Edit -> Preferences -> Interface -> Temporary Editors -> Rendering -> Image Editor
Съвети за напреднали
Композитинг техниките могат да се прилагат не само към единични изображения, но и към цели анимации. За да научите повече техники, търсете в Google или YouTube специфични ефекти като "create vignette in Blender". Експериментирайте с различни комбинации от nodes, за да постигнете уникален стил на вашите архитектурни визуализации.