Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Post-processing в Affinity Photo
Ключови аспекти на постпроцесинга в Affinity Photo
В този урок се разглежда как да подобрите архитектурните визуализации чрез постпроцесинг в Affinity Photo - мощна алтернатива на Photoshop с еднократно заплащане. Основното предимство на Affinity Photo при обработката на архитектурни визуализации е функцията Local Contrast, която значително подобрява детайлите и дълбочината на изображението.
Стъпки за постпроцесинг на архитектурна визуализация
- Отворете EXR файла, експортиран от Blender, в Affinity Photo
- Създайте дубликат на RGB слоя
- Преминете към Tone Mapping персоната
- Настройте параметрите:
- Намалете Tone Compression
- Увеличете Local Contrast за по-добри детайли
- Регулирайте Exposure (около 0.5)
- Намалете Saturation
- Увеличете контраста
- Приложете настройките с Apply
- Добавете PNG изображението като нов слой
- Създайте Mask Layer и използвайте четката, за да комбинирате селективно части от изображенията
- Създайте още един дубликат на оригиналния RGB слой и приложете различни Tone Mapping настройки
- Добавете корекционни слоеве:
- Levels за регулиране на светлите и тъмни участъци
- Curves за фина настройка на яркостта
- Black & White слой с намалена непрозрачност (около 12%) за добавяне на контраст
Полезни инструменти и функции
Tone Mapping персона
- специален режим за обработка на HDR изображенияLocal Contrast
- ключова функция за подобряване на детайлите в архитектурни визуализацииMask Layer
- позволява селективно прилагане на ефекти върху определени части от изображениетоX
- превключва между черно и бяло при работа с маскиOpacity
- контролира прозрачността на слоеветеLevels
- инструмент за корекция на тоналния диапазонCurves
- прецизен контрол върху яркостта и контрастаBlack & White
- добавя контраст дори при намалена непрозрачност
Крайният резултат от постпроцесинга в Affinity Photo е изображение с по-голям контраст, по-ясни детайли в пътя и тротоара, и по-добро общо визуално въздействие в сравнение с директния рендер от Blender.