Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Таваново осветление
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за таваново осветление в Blender
В този урок научаваме как да създадем реалистично таваново осветление чрез добавяне на осветителни панели към тавана на нашия архитектурен модел. Основният фокус е върху прецизната селекция на лица, създаването на вдлъбнати осветителни тела и прилагането на подходящи материали за постигане на реалистичен ефект.
Стъпка по стъпка процес за създаване на таваново осветление
- Изберете обекта на тавана (Floor Typical) и влезте в Edit Mode
- Премахнете всички селекции с
Alt + A
- Използвайте Face Selection за избор на лица, където ще бъдат поставени лампите
- Активирайте опцията за показване на селекцията в модификатора Mirror за по-добра видимост
- Променете Viewport Display цвета за по-лесно разпознаване на материалите
- Изберете лица с равномерно разпределение, използвайки
Shift + клик
- Създайте нов материал "Ceiling Light Frames" за рамките на осветителните тела
- Използвайте
I
за Inset (вмъкване) на избраните лица - Екструдирайте вмъкнатите лица нагоре
- За по-прецизна работа, създайте втори изглед чрез разделяне на прозореца
- Използвайте X-Ray опцията за по-добра видимост
- Направете втори Inset за вътрешните лица, които ще бъдат самите светлини
- Създайте нов материал "Ceiling Lights" с жълт цвят за осветителните тела
- Използвайте Select > Select more/less за по-ефективна селекция на групи лица
- Приложете съответните материали към различните части на осветителните тела
Полезни команди и функции
Alt + A
- Премахване на всички селекции в Edit ModeI
- Активиране на Inset инструмента за вмъкване на лицаShift + клик
- Добавяне/премахване на лица към/от текущата селекцияT
- Показване/скриване на лентата с инструменти (Toolbar)N
- Показване/скриване на страничната лента (Sidebar)Select > Select more/less
- Разширяване или свиване на текущата селекция- Разделяне на прозореца - Задържане и влачене на ъгъла между прозорците
Join Areas
- Обединяване на разделени прозорци (десен клик между прозорците)