Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Постобработка в Affinity Photo
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на постобработката в Affinity Photo
В този урок се разглежда как да продължим работата по архитектурна визуализация след първоначалната обработка в Blender с Compositor nodes. Постобработката позволява да създадем специфична атмосфера (в случая вечерна и мъглива) и да подобрим цялостното излъчване на изображението чрез фини настройки на различни параметри.
Практически стъпки за постобработка в Blender
Използване на Compositor nodes за създаване на базова атмосфера
Контролиране на мъгливия ефект:
- Добавяне на Color Ramp node за намаляване на интензитета на мъглата
- Алтернативно използване на Math node с добавяне на стойност 0.5
- Активиране на опцията Clamp, за да се избегнат отрицателни стойности
Настройка на осветеността и контраста:
- Регулиране на Brightness Value (препоръчително около 9-13)
- Увеличаване на Exposure за по-светло изображение
- Фина настройка на контраста между светлите и тъмните части
Добавяне на финални ефекти:
- Прилагане на Lips Mask (тип Vignette) за рамкиране на изображението
- Използване на Hue Saturation Value за контрол на наситеността на цветовете (около 0.9)
Запазване на резултатите:
- Запазване на оригиналния View Layer
- Запазване на финалния Composite изглед
- Експортиране във формат Open EXR за последваща обработка в Affinity Photo
Полезни Compositor nodes и функции
Color Ramp
- позволява прецизен контрол върху интензитета на ефектитеMath node
- дава възможност за математически операции върху стойностите на пикселитеClamp
- ограничава стойностите в определен диапазон, предотвратявайки прекалено тъмни областиHue Saturation Value
- контролира цветовите характеристики на изображениетоAlt + S
- бърз клавиш за запазване на изображениеCtrl + Plus
- създава Preview в Viewer за по-добра визуализация на промените