Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Редактиране на Меш (Mesh Editing)
Основи на Mesh моделирането в Blender
В този урок се запознаваме с основите на Mesh моделирането - фундаментална техника за архитектурен дизайн в Blender. Научаваме разликата между Object Mode и Edit Mode, както и как да манипулираме различни елементи на мрежата (върхове, ръбове и лица) за създаване на архитектурни модели.
Ключови концепции и навигация
Режими на работа:
Tab
- превключва между Object Mode и Edit Mode- В Edit Mode:
1
- избира върхове,2
- избира ръбове,3
- избира лица - Внимание: В Object Mode клавишите 1-0 контролират видимостта на колекциите
Структура на обектите:
- Обектът е контейнер, а Mesh Data са елементите вътре в него
- Object Origin (оранжевата точка) е началната точка на всеки обект
- Object Data Properties (зелената икона) показва свойствата на мрежата
Работа с обекти:
Shift + D
- създава независимо копие на обектAlt + D
- създава свързано копие (подобно на блокове в AutoCAD или компоненти в SketchUp)- Обекти могат да споделят една и съща мрежа (Mesh Data)
Инструменти за моделиране
В режим на редактиране (Edit Mode) имате достъп до множество инструменти за моделиране:
- Extrusion (изтегляне)
- Inset Faces (вмъкване на лица)
- Bevel (скосяване)
- И много други, които ще бъдат разгледани в практическите уроци
Тези инструменти са основата за създаване на сложни архитектурни модели и ще бъдат използвани в следващите уроци при изграждането на практически примери.