Персонализирани шарки (част 2) - растерни и двуцветни шарки

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео
Нека сега видим какво е специфичното при създаването на растерна шарка.
Растерна шарка можем да направим от различни обекти, растерни или векторни или комбинация от няколко обекта, които накрая се сливат в повтаряща се растерна плочка.
Можем да задаваме собствени растерни шарки.
От полето за рисуване или да вмъкнем външен файл.
При въмкване на външно изображение, например снимка, ако снимката не е с квадратни пропорции ще се деформира, за да заеме полето на повтарящата се плочка.
Можем да коригираме деформацията полетата на "transformations".
Ако искаме да направим растерна шарка без излишните части от снимката, можем да е вмъкнем документа.
След това селектираме обект, който искаме да запълним.
Натискаме бутон "new from document".
Ограждаме частта от снимката, като задържаме клавиш "ctrl", за да очертаем с квадратна форма.
Натискаме "accept".
В настройките за конвертиране на селектираната зона към изображение можем да изберем резолюция и цветови модел за изображението.
И накрая натискаме "ок".
Можем да намалим малко размера на плочката, която се получи, за да виждаме местата, където се срещат ръбовете.
След това от бутоните за "blend transitions" по избор задаваме огледално обръщане, за да не си личат границите между повтарящите се плочки.
Задаваме разминаване, за да ги разположим шахматно.
Или без разминаване можем да зададем радиално сливане на ръбовете.
Или пък можем да пробваме друг вариант.
Да премахнем огледалното обръщане и да изберем линейно сливане на ръботете.
И с плъзгача да управляваме сливането.
Вариантите са най-разнообразни в зависимост от снимката.
Така че можете да си изберете снимка и да експериментирате, за да видите какво ще се получи.
Растерните шарки можем да запазим по същия начин.
С натискане на "save as new".
Посочваме име.
По желание слагаме етикет.
И натискаме "ок".
Шарката се запазва отново в папка "fils".
При другите шарки, които направихме.
Растерни шарки можем да създаваме също и от меню "tools".
Подменю "create" и избираме "patern fill".
В прозореца "create pattern" посочваме "bitmap".
И натискаме "ок".
Очертаваме полето, което искаме да се повтаря.
И с "accept" завършваме очертаването.
Ако изберете създаване на шарка по този начин.
Трябва да попълните име и пожелание и друга информация.
И да натиснете "ок", за да запазите шарката.
При този метод на създаване на шарка, пропускате задаването на настройките и директно запазвате очертаното парче.
Сега да преминем към последния вид шарки, които ще направим.
Двуцветните шарки се запазват автоматично и са достъпни във всички нови документи.
За създаването им има два начина.
Единия начин е да създадем шарка от готов обект.
Като можем да използваме, която и да е част от документа.
Независимо дали обектите са векторни или растерни.
Но е добре да са колкото се може с по-висок контраст на светлите и тъмните части.
Може например да използваме снимка или да изчерпаем някаква фигура по избор и да я запълним с цвят.
От менюто "tools" и след това "create".
В прозореца "create pattern" посочваме "two color pattern".
След това избераме резолюция на бъдещата двуцветна шарка.
Тъй като този вид шарки се генерират, като растер.
Натискаме "ок".
Iлед това ограждаме обекта, откойто искаме да създадем шарката.
Появява се съобщения с въпрос, дали да се създаде шарка от селектираната зона.
И натискаме "ок".
След това селектираме друг обект.
Задаваме двуцветно запълване.
И най долу в списъка, избираме шарката, която създадохме.
След което можем да променяме размерите, цветовете и други характеристики.
Втория начин да направим двуцветна шарка е да я нарисуваме сами.
Селектираме обект.
Взимаме инструмент за интерактивно запълване.
И от лентата с характеристики избираме запълване с двуцветна шарка.
След това отваряме списъка, за да открием под него бутона "more", от който отваряме редактора за рисуване на двуцветните шарки.
В него имаме разграфено поле, на което можем да зададем един от трите размера.
Писеца за рисуване има четири възможни размера според броя на квадратчетата, които заема полето.
Рисуваме със задържане на ляв бутон и движение на мишката.
За да изтрием, при движение на мишката задържаме десния бутон.
Сменяме различните диаметри на писеца, когато е необходимо.
И с рисуване и изтриване създаваме нашия мотив.
И щом сме готови.
Натискаме "ок".
Така прилагаме шарката върху обекта.
И остава само да променим размера и да зададем цветове на запълване на нашата нова двуцветна шарка.
С това завършвам е урока за персонализираните шарки.
Надявам се, че ви е било интересно и сте научили много нови неща, които ще ви бъдат от полза при създаване на ваши собствени шарки.
Сега нека продължим напред към следващата тема в новия урок.

Тест за преминаване към следващия урок

 
За създаване на растерна шарка можем да използваме...
комбинация от векторни и растерни обекти.
само векторни обекти.
единствено растерни обекти.
 
Цветовете при двуцветните шарки...
могат да бъдат променяни произволно.
могат да бъдат само черно и бяло.
се запазват същите като при обектите, от които е създадена шарката.

Въпроси и отговори