Дизайн на визитна картичка

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Тест за преминаване към следващия урок

 
Къде в панела Options можем да зададем ширина на отпусканията за изрязване (раздувките)?
Document -> Page Size -> Bleed
Document -> Guidelines -> Presets
Workspace -> General

Въпроси и отговори

  • Защо ми дава този отговор?

    Цвета Попова:

    Не мога да направя преливката от синьо в детелините

    Цвета Попова:

    Извинявам се за въпроса ,не видях Trancperancy tool

    Венета Желева:

    Няма проблем. Както правилно сте се ориентирали, върху снимката се прилага именно прозрачност с градиентно преливане (а не запълване с преливане). Така снимката частично прозира и позволява да се вижда правоъгълника под нея.

    А съобщението от първия print screen се появява, тъй като селектираният в конкретния случай обект е бил Bitmap, а растерните изображения, които са например в RGB или CMYK режим, не могат да приемат оцветяване. (Изключение правят Monochrome изображенията като това, което получихме в края на урока за pop-art колажа)

  • Теодора Симова:

    Защо ? Искам да попитам дали трябва да конвертираме цветовете от нашето изображение ( картинката с розите ) в подходящи за принт цветове? Или можем да ги оставим така в jpg формат

    Венета Желева:

    Привет, Теодора! Ако проектът предстои да бъде изпратен за пълноцветен печат – да, трябва всички елементи с RGB или други (различни от CMYK) цветове, да се преобразуват в CMYK.

    Независимо от файловия формат (jpg, tiff или др.) на изходните растерни изображения, е добре да се проверяват документите за несъответстващи спрямо конкретното приложение цветове.

    Проверката на файловете е разгледана по-нататък в модула в този урок.

    Теодора Симова:

    Благодаря за бързият отговор . Значи това важи и за брошури и диплянки ? Но в такъв случай при конвертирането цвета става с друга стойност или поне при мен се разми по този начин от горе

    Венета Желева:

    Да, важи при файловете за всички печатни материали. За да може това, което виждаме на монитора, да ни даде представа за бъдещия резултат, според типа на печата използваните в документа цветове трябва да са в съответния цветови модел. Така своевременно могат да се нанесат корекции и да се избегнат „изненадите“.

    Разликата след конвертиране е заради различния обхват на двете цветови пространства. CMYK не може да възпроизведе по-искрящите цветове по абсолютно същия начин, по който се виждат в RGB. пример

    Теодора Симова:

    Благодаря ви , а когато имаме брошури със снимки , то тогава не пипаме снимките предполагам?

    Венета Желева:

    Напротив, и снимките трябва да са в CMYK. В противен случай на монитора в RGB ще ги виждаме ярки и искрящи, а всъщност ще се отпечатат с по-приглушени цветове.

    Най-добро сравнение може да се направи при снимки с много ярки, „неонови“ цветове.

    Теодора Симова:

    Благодаря ви !

  • Може ли да споделя и моя опит?

    Tsvetelina Despotova:

    Ето и моя опит, само исках да попитам как да променяме градиента, когато има повече от 2 цвята не ми излизат показалките, които се приплъзват?

    Венета Желева:

    Изберете Interactive Fill от кутията с инструменти или натиснете клавиш G.

  • Mоже ли още в началото при създаване на документа да зададем стойности 95/50 за визитната картичка?

    инж. Мейлин Неджиб:

    Не може ли още в началото при създаване на документа да зададем стойности 95/50 за визитната картичка, като оставим място за изрязване? Ще бъде ли фатално, ако действаме по този начин?

    Венета Желева:

    Не е невъзможно още отначало да направите листа с увеличен размер, но задаването на Bleed е улеснение: елиминира вероятността от грешки, ако с работния файл борави друг сътрудник, и е ясно кой е размера на готовото изделие, предвидени ли са отпускания, колко мм и т.н.; предоставя необходимата информация във файла за печат; спестява изчисляване на наддадения размер при по-сложни проекти и при необходимост от коригиране размера на листа.