Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Страни и повърхнини
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни принципи на работа с повърхнини в SketchUp
В основата на SketchUp стои принципът на чертане и свързване на точки, чрез които се образуват повърхнини. Независимо колко сложен е моделът, той винаги се състои от повърхнини и страни. Тези елементи са фундаментални за създаването на триизмерни обекти чрез инструменти като Push/Pull, който превръща двуизмерните повърхнини в 3D форми.
Практическо упражнение за работа с повърхнини
- Изберете инструмента Line Tool (моливчето)
- Забележете как програмата автоматично разпознава и захваща ключови точки (като средни точки, отбелязани в синьо)
- Кликнете върху средната точка на една линия и изтеглете до средната точка на успоредната страна
- Продължете да създавате решетка, като винаги изхождате от средните точки на новообразувалите се страни
- Използвайте инструмента Select, за да кликнете върху произволна повърхнина и забележете как всичко е разграфено на индивидуални елементи
- За обединяване на повърхнини, селектирайте някоя от вътрешните линии и натиснете Delete
- Внимавайте при изтриване на външни линии, тъй като това води до изчезване на цялата свързана повърхнина
Важни техники и предупреждения
Line Tool
- основен инструмент за чертане на линии и създаване на повърхниниSelect
- инструмент за избор на елементи, които искате да редактиратеCtrl + Z
- бърза команда за отмяна на последното действие (Undo)
За успешно създаване на повърхнини е важно да: - Координирате линиите и точките спрямо повърхнината - Внимавате при чертане на линии върху съществуващи линии, тъй като това може да наруши целостта им - Разбирате, че не всяка затворена форма създава повърхнина - особено когато линиите не лежат в една равнина