Допълнения към урока
Учебна програма 3D моделиране със SketchUp
1. Основи на Sketchup

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни принципи на работа с повърхнини в SketchUp

В основата на SketchUp стои принципът на чертане и свързване на точки, чрез които се образуват повърхнини. Независимо колко сложен е моделът, той винаги се състои от повърхнини и страни. Тези елементи са фундаментални за създаването на триизмерни обекти чрез инструменти като Push/Pull, който превръща двуизмерните повърхнини в 3D форми.

Практическо упражнение за работа с повърхнини

  1. Изберете инструмента Line Tool (моливчето)
  2. Забележете как програмата автоматично разпознава и захваща ключови точки (като средни точки, отбелязани в синьо)
  3. Кликнете върху средната точка на една линия и изтеглете до средната точка на успоредната страна
  4. Продължете да създавате решетка, като винаги изхождате от средните точки на новообразувалите се страни
  5. Използвайте инструмента Select, за да кликнете върху произволна повърхнина и забележете как всичко е разграфено на индивидуални елементи
  6. За обединяване на повърхнини, селектирайте някоя от вътрешните линии и натиснете Delete
  7. Внимавайте при изтриване на външни линии, тъй като това води до изчезване на цялата свързана повърхнина

Важни техники и предупреждения

  • Line Tool - основен инструмент за чертане на линии и създаване на повърхнини
  • Select - инструмент за избор на елементи, които искате да редактирате
  • Ctrl + Z - бърза команда за отмяна на последното действие (Undo)

За успешно създаване на повърхнини е важно да: - Координирате линиите и точките спрямо повърхнината - Внимавате при чертане на линии върху съществуващи линии, тъй като това може да наруши целостта им - Разбирате, че не всяка затворена форма създава повърхнина - особено когато линиите не лежат в една равнина