Допълнения към урока
Учебна програма 3D моделиране със SketchUp
7. Текстуриране и материали

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови инструменти за модификация на текстури в SketchUp

В този урок се разглеждат основните инструменти за модификация на текстури в SketchUp, които ви позволяват да коригирате позицията, размера и ориентацията на текстурите върху повърхностите. Най-важното е да разберете как да използвате четирите пинчета (жълто, синьо, червено и зелено), всяко от които отговаря за различен тип деформация, за да постигнете реалистично текстуриране на вашите 3D модели.

Стъпки за модификация на текстура

  1. Поставете текстура върху повърхност с инструмента Paint Bucket
  2. Кликнете с десен бутон върху повърхността с текстурата
  3. Изберете Texture > Position от контекстното меню
  4. Използвайте пинчетата за модификация:
    • Преместете цялата текстура свободно с курсора или червеното пинче
    • Използвайте жълтото пинче за промяна на перспективата
    • Използвайте синьото пинче за разтягане настрани или по вертикала
    • Използвайте зеленото пинче за въртене и промяна на размера

Важни команди и функции

  • Paint Bucket - Инструмент за поставяне на текстура върху повърхност
  • Texture > Position - Отваря режима за редактиране на позицията на текстурата
  • Texture > Reset Position - Връща текстурата в първоначалната ѝ позиция
  • Texture > Projected - Специален режим на проектиране (разгледан в отделен урок)
  • Texture > Edit Texture Image - Позволява редактиране на самото изображение
  • Жълто пинче - Контролира перспективата на текстурата
  • Синьо пинче - Разтяга текстурата хоризонтално или вертикално
  • Червено пинче - Премества текстурата по повърхността
  • Зелено пинче - Контролира въртенето и мащабирането на текстурата