Прескочи към основното съдържание Прескочи към навигацията
Допълнения към урока
Учебна програма 3D моделиране със SketchUp
7. Текстуриране и материали

Импортиране на изображение като текстура

- 100лв. за ЧЕРЕН ПЕТЪК:   Вземи курс "3D моделиране със SketchUp" за     249 лв. 149 лв.   ВИЖ ТУК

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Импортиране на изображения като текстури в SketchUp

В този урок научавате как да използвате собствени изображения като текстури в SketchUp, когато вградените материали не отговарят на вашата концепция. Важно е да спазвате принципа на патрона (шаблона) - изображението трябва да може да се свързва безпроблемно при повтаряне, без видими прекъсвания между отделните елементи.

Два метода за импортиране на изображения като текстури

  1. Чрез панела Materials:

    • Отворете панела Materials
    • Изберете Create New Material
    • Заредете вашето изображение като текстура
  2. Чрез File -> Import:

    • Отидете на File -> Import
    • Намерете и изберете желаното изображение
    • Задайте опцията "Use as texture"
    • Появява се инструментът Paint Bucket
    • Определете размера на текстурата, като я поставите от точка до точка върху повърхността

Редактиране и настройки на текстурите

След импортиране, можете да редактирате текстурата чрез:

  • Размер: Променете размерите на текстурата, като използвате опциите в Edit

    • Използвайте иконата на веригата, за да запазите или освободите пропорциите
    • Когато веригата е активна, размерите се променят пропорционално
    • Когато е деактивирана, можете да задавате различни стойности по хоризонтала и вертикала
  • Визуални настройки:

    • Прозрачност (Opacity)
    • Затъмняване
    • Цветови нюанс

Правилно прилагане на текстури към групи и компоненти

За да запазите възможността за модифициране на текстурите:

  1. Влезте в режим на редакция на групата/компонента (двойно кликване)
  2. Селектирайте повърхността или целия обект
  3. Приложете текстурата

Този метод ви позволява да използвате опцията Texture от контекстното меню (десен бутон), което е невъзможно, ако просто приложите текстура върху затворена група или компонент.

Можете да проверите правилното прилагане на материалите чрез панела Entity Info, който показва текущия материал на селектирания елемент.

Дискусия към урока

Въпроси
Отговори