Допълнения към урока
Учебна програма 3D моделиране със SketchUp
3. Инструменти и опции за модифициране

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Най-важното за инструмента Push/Pull

Push/Pull е основен инструмент в SketchUp, който позволява с едно движение да превърнете двуизмерна фигура в триизмерен обект. С него можете да "избутвате" и "дърпате" повърхности, създавайки обеми или изрязвайки отвори. Това е един от най-често използваните инструменти, който ви позволява бързо да трансформирате геометрията на вашите модели.

Как да използвате Push/Pull ефективно

  1. Изберете инструмента Push/Pull от лентата с инструменти
  2. Кликнете върху повърхнината, която искате да трансформирате (тя ще се маркира)
  3. Дръпнете мишката в желаната посока (нагоре за създаване на обем или навътре за изрязване)
  4. Кликнете отново, за да завършите операцията

За прецизна работа: - Въведете конкретен размер от клавиатурата преди да завършите операцията - За повтаряне на същата височина при други обекти, просто кликнете два пъти върху следващата повърхност - Използвайте помощните точки от околните обекти за синхронизиране на параметрите

Полезни команди и модификатори

  • Push/Pull - основен инструмент за трансформиране на 2D в 3D
  • Двойно кликване - повтаря последната използвана височина без необходимост от повторно въвеждане на размери
  • Ctrl - при активен Push/Pull създава копие на повърхността вместо да модифицира оригинала (появява се "+" до курсора)
  • View > Hidden Geometry - показва скритата геометрия, позволявайки модификация на извити повърхности
  • Intersect Faces - създава пресечни линии между обекти, полезно при създаване на отвори в извити повърхности

Практически приложения

Push/Pull е изключително полезен за: - Бързо издигане на стени от архитектурен план - Създаване на отвори за прозорци и врати - Моделиране на покриви чрез премахване на части от геометрията - Работа с "калъпи" за едновременно създаване на множество 3D обекти - Трансформиране на извити модели чрез работа с техните съставни елементи