Импортиране на изображение като текстура
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Импортиране на изображения като текстури в SketchUp
В този урок научавате как да използвате собствени изображения като текстури в SketchUp, когато вградените материали не отговарят на вашата концепция. Важно е да спазвате принципа на патрона (шаблона) - изображението трябва да може да се свързва безпроблемно при повтаряне, без видими прекъсвания между отделните елементи.
Два метода за импортиране на изображения като текстури
Чрез панела Materials:
- Отворете панела Materials
- Изберете Create New Material
- Заредете вашето изображение като текстура
Чрез File -> Import:
- Отидете на File -> Import
- Намерете и изберете желаното изображение
- Задайте опцията "Use as texture"
- Появява се инструментът Paint Bucket
- Определете размера на текстурата, като я поставите от точка до точка върху повърхността
Редактиране и настройки на текстурите
След импортиране, можете да редактирате текстурата чрез:
Размер: Променете размерите на текстурата, като използвате опциите в Edit
- Използвайте иконата на веригата, за да запазите или освободите пропорциите
- Когато веригата е активна, размерите се променят пропорционално
- Когато е деактивирана, можете да задавате различни стойности по хоризонтала и вертикала
Визуални настройки:
- Прозрачност (Opacity)
- Затъмняване
- Цветови нюанс
Правилно прилагане на текстури към групи и компоненти
За да запазите възможността за модифициране на текстурите:
- Влезте в режим на редакция на групата/компонента (двойно кликване)
- Селектирайте повърхността или целия обект
- Приложете текстурата
Този метод ви позволява да използвате опцията Texture от контекстното меню (десен бутон), което е невъзможно, ако просто приложите текстура върху затворена група или компонент.
Можете да проверите правилното прилагане на материалите чрез панела Entity Info, който показва текущия материал на селектирания елемент.