Допълнения към урока
Учебна програма 3D моделиране със SketchUp
7. Текстуриране и материали

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Импортиране на изображения като текстури в SketchUp

В този урок научавате как да използвате собствени изображения като текстури в SketchUp, когато вградените материали не отговарят на вашата концепция. Важно е да спазвате принципа на патрона (шаблона) - изображението трябва да може да се свързва безпроблемно при повтаряне, без видими прекъсвания между отделните елементи.

Два метода за импортиране на изображения като текстури

  1. Чрез панела Materials:

    • Отворете панела Materials
    • Изберете Create New Material
    • Заредете вашето изображение като текстура
  2. Чрез File -> Import:

    • Отидете на File -> Import
    • Намерете и изберете желаното изображение
    • Задайте опцията "Use as texture"
    • Появява се инструментът Paint Bucket
    • Определете размера на текстурата, като я поставите от точка до точка върху повърхността

Редактиране и настройки на текстурите

След импортиране, можете да редактирате текстурата чрез:

  • Размер: Променете размерите на текстурата, като използвате опциите в Edit

    • Използвайте иконата на веригата, за да запазите или освободите пропорциите
    • Когато веригата е активна, размерите се променят пропорционално
    • Когато е деактивирана, можете да задавате различни стойности по хоризонтала и вертикала
  • Визуални настройки:

    • Прозрачност (Opacity)
    • Затъмняване
    • Цветови нюанс

Правилно прилагане на текстури към групи и компоненти

За да запазите възможността за модифициране на текстурите:

  1. Влезте в режим на редакция на групата/компонента (двойно кликване)
  2. Селектирайте повърхността или целия обект
  3. Приложете текстурата

Този метод ви позволява да използвате опцията Texture от контекстното меню (десен бутон), което е невъзможно, ако просто приложите текстура върху затворена група или компонент.

Можете да проверите правилното прилагане на материалите чрез панела Entity Info, който показва текущия материал на селектирания елемент.