Допълнения към урока
Учебна програма 3D моделиране със SketchUp
5. Принцип на Solid моделите

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Ключови инструменти за Solid моделиране в SketchUp

В този урок се разглеждат шестте основни инструмента за работа със Solid модели в SketchUp: Outer Shell, Intersect, Union, Subtract, Trim и Split. Тези инструменти са изключително полезни при проектирането, тъй като позволяват бързо и ефективно манипулиране на 3D обекти, създаване на сложни форми и модификация на съществуващи модели.

Практическо приложение на Solid инструментите

  1. Union (Union)

    • Обединява два или повече обекта в един солиден модел
    • Запазва периферната геометрия на всички избрани обекти
    • Пример: Обединяване на частите на чук в един цялостен модел
  2. Outer Shell (Outer Shell)

    • Подобен на Union, но запазва само външната обвивка на обектите
    • Премахва всички вътрешни елементи в модела
    • Пример: При обединяване на къща с покрив и стени, елементите вътре в къщата се заличават
  3. Subtract (Subtract)

    • Изрязва геометрия от един обект чрез друг
    • Първо се избира режещият обект, после този, който ще бъде изрязан
    • Пример: Създаване на дупки в сирене чрез цилиндри
    • Ограничение: Може да работи само с два Solid модела наведнъж
  4. Trim (Trim)

    • Подобен на Subtract, но запазва режещата фигура
    • Полезен, когато искате да запазите и двата обекта след операцията
    • Пример: Създаване на болт и съответстваща гайка
  5. Intersect (Intersect)

    • Запазва само частта, където два модела се пресичат
    • Премахва всичко извън зоната на пресичане
    • Пример: Извличане само на общата част между два обекта
  6. Split (Split)

    • Разделя модели там, където се пресичат
    • Запазва всички части - и оригиналните, и новата част от пресичането
    • Пример: Разделяне на два пресичащи се обекта на три отделни части

Полезни съвети при работа със Solid инструменти

  • Преди използване на Outer Shell, проверете с X-Ray режим дали във вътрешността на модела няма важни елементи
  • За множество разрези с Subtract, групирайте режещите обекти в една група
  • При работа с Trim, позиционирайте обектите прецизно, за да получите желания резултат
  • След прилагане на инструментите, проверявайте в Entity Info дали резултатът е Solid Group