Допълнения към урока
Учебна програма 3D моделиране със SketchUp
5. Принцип на Solid моделите

Пълен достъп до курса: Не

За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.


Основни принципи на Solid моделите в SketchUp

В SketchUp, Solid моделите представляват затворени триизмерни обекти с плътност. За да бъде признат като Solid, един модел трябва да отговаря на определени изисквания - всички повърхнини трябва да са налични, да няма излишни елементи нарушаващи пространството, и всяка страна трябва да се свързва със съседните си страни, за да се получи затворен обем.

Как да създадем и проверим Solid модел

  1. Създайте обект от линии и повърхнини, като се уверите, че всички страни са затворени
  2. Групирайте всички елементи (Right-click > Make Group)
  3. Проверете в панела Entity Info дали обектът се определя като "Solid Group"
  4. Ако не е Solid, проверете за:
    • Липсващи повърхнини
    • Излишни линии (използвайте X-Ray режим за проверка)
    • Неправилно свързани елементи

Отстраняване на проблеми със Solid моделите

  • Липсваща повърхнина: Влезте в режим на редакция на групата и добавете липсващата повърхнина
  • Излишни линии: Използвайте X-Ray режим за откриване и премахване на ненужни линии вътре в модела
  • Неправилно свързани обекти: Разделете обектите или модифицирайте ги така, че всички страни да контактуват правилно

Работа със Solid инструменти

  • Subtract - позволява един Solid обект да изреже форма в друг
  • При използване на Solid инструменти върху компоненти, промените не се отразяват на копията на компонента
  • След прилагане на Solid операции, резултатът е нов самостоятелен модел, независимо дали сте работили с групи или компоненти