Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Проектиране на сложни форми от компонент чрез базови инструменти
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното накратко
Компонентите позволяват една промяна да се отрази върху всички копия и така бързо да създадеш сложни, синхронизирани форми. Ключът е в Rotate с копиране, заключване по осите със стрелките и вариране на дебелината с Push/Pull. Експериментирай с различни оси на въртене (зелена/синя) за напълно различни резултати. Ако трябва да запомниш едно нещо: компонент + масив от ротационни копия + целево въртене по ос = „сложност от простота“.
Направи модела стъпка по стъпка
- Създай окръжност с 24 сегмента: стартирай
Circle, въведи 24 в Measurements (преди поставянето) и постави кръга. - Превърни кръга в компонент: десен бутон >
Make Component. - Направи 23 ротационни копия: избери компонента, стартирай
Rotate (Q), натисниCtrlза режим „копие“, закачи се в центъра, завърти до желан ъгъл, после въведиx23. - Влез в редакция на компонента (двойно кликване), избери повърхнината и завърти по зелената ос:
Rotate (Q), заключи по зелена ос със стрелка наляво, завърти и потвърди. Получаваш усукана форма, синхронно за всички копия. - Добави обем: избери повърхнината и използвай
Push/Pull (P)за дебелина. - Създай вариация без да променяш първата: копирай групата компоненти, маркирай копието, десен бутон >
Make Unique. - Влез в редакция на уникалния компонент, избери повърхнината и използвай
Offset (F)за нов контур (пръстен), изтрий ненужната централна повърхнина ако желаеш, след това пакRotate (Q)(заключено по зелена ос) за нова деформация иPush/Pull (P)за обем. - Направи трета вариация с усукване по синята ос:
Rotate (Q), заключи по синя ос със стрелка нагоре и завърти от центъра. При нужда активирай Camera > Parallel Projection за по-прецизно подравняване.
Инструменти и бързи команди
Rotate (Q)– въртене и масиви от копия;Ctrlвключва копиране;xN(напр.x23) създава N допълнителни копия; стрелките заключват осите (наляво–зелена, нагоре–синя, надясно–червена).Push/Pull (P)– екструдира/намалява дебелина на повърхнини с точни стойности.Offset (F)– създава паралелен вътрешен/външен контур за пръстени и ребра.Make Component (G)– превръща селекцията в компонент за синхронизирани промени.Make Unique– прави избраните инстанции на компонента независими за вариации.
Задача
- Повтори трите вариации от урока: базова усукана форма (зелена ос), пръстен с
Offset+ усукване (зелена ос) и усукване по синята ос. - Използвай 24-сегментен кръг и масив
x23. - Експериментирай със стойностите на въртене, дебелината с
Push/Pullи различни радиуси наOffset. - Сподели резултатите и идеи за още абстракции с компоненти във форума на курса.