Как да построим спирала или пружина
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното от урока
Ключът към чиста и реалистична пружина в SketchUp е правилно построената спирална крива и гладка повърхност чрез Weld Edges
. Използвай масивни копия с Rotate
и Move
(Ctrl за копие и X за брой) и накрая оформи тялото с Follow Me
. Ако трябва да запомниш едно нещо: първо създай един непрекъснат „път“ (weld-ната крива), после го превърни в пружина с Follow Me
. Повтори стъпките и сподели модела си във форума, за да затвърдиш уменията.
Повтори стъпките от видеото
- Начертай кръг от началото на координатите (средната точка на осите) с точно 24 сегмента. Провери броя в
Entity Info
. - Ориентирай се спрямо зелената ос. Свържи двата крайни върха на един сегмент, създавайки клиновиден елемент; изтрий ненужната геометрия, за да остане само този елемент.
- Селектирай елемента. Стартирай
Rotate
, посочи центъра на кръга като ос на въртене, натисниCtrl
(копие), завърти и постави копието върху следващата точка. ВъведиX23
и потвърди с Enter, за да запълниш кръга. - Селектирай получения пръстен от елементи. Използвай
Move
+Ctrl
за копие, поставяйки го върху следващите елементи по същата логика. Въведи броя копия (напримерX23
), така че пътят да завърши симетрично спрямо зелената ос. - Изолирай нужната крива: изтрий околната геометрия, групирай кривата (
Make Group
), селектирай всичко и сShift
+Select
извади групата от селекцията, изтрий останалото. Разгрупирай, ако е нужно. - С
Scale
свий кривата докъдето автоматично спре, за да получиш следващия елемент от стъпката на пружината. - С
Move
+Ctrl
направи вертикални копия на елемента (напримерX10
), за да определиш височината/брой навивки. - За гладка повърхност селектирай цялата крива и приложи
Weld Edges
, за да стане един непрекъснат път. - Начертай окръжност за сечение на проводника (диаметър на пружината) и използвай
Follow Me
, за да „плъзнеш“ сечението по weld-натата крива. - По желание омекоти ръбовете с
Soften & Smooth Edges
.
Ключови инструменти и команди
Rotate
(Q) – Върти обекти около ос; сCtrl
прави копие; сX<number>
създава масив от копия по въртене.Move
(M) – Премества обекти; сCtrl
прави копие; сX<number>
прави линейна серия от копия.Scale
(S) – Преоразмерява избраното; използвай го за фино свиване на елемента до автоматичен стоп.Weld Edges
– Обединява последователни ръбове в една непрекъсната крива за гладкоFollow Me
.Follow Me
(F) – Екструдира избрано сечение по крива (път) за създаване на тялото на пружината.