Проектиране на текстура върху динамична повърхнина
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Проектиране на текстура върху динамични повърхнини
В този урок научаваме как да проектираме текстура върху извити и динамични повърхнини в SketchUp, избягвайки проблема с накъсването на изображението. Ключът е използването на опцията "Projected" при текстурирането, която позволява на изображението да следва формата на повърхнината, вместо да се прилага като обикновена "лепенка".
Стъпки за проектиране на текстура върху извита повърхност
- Създайте плоска повърхност и нейно копие
- Използвайте инструмента
Two Point Arc
за създаване на извивка на копираната повърхност - Изтрийте страната на повърхнината, за да създадете плавен геометричен преход
- Създайте обем, за да визуализирате извивката
- Импортирайте желаното изображение като текстура
- Приложете текстурата върху плоската повърхност
- Изберете текстурата, кликнете с десен бутон → Texture →
Projected
- Използвайте пипетката (или
Alt
+ Paint Bucket) за копиране на текстурата - Приложете копираната текстура върху извитата повърхност
Полезни команди и функции
Two Point Arc
- инструмент за създаване на дъги между две точкиAlt
+ Paint Bucket - активира пипетката за копиране на текстуриCtrl
+ Eraser - изтрива линии, запазвайки геометриятаHidden Geometry
- показва скритите линии на геометрията- Texture →
Projected
- задава проектиране на текстурата върху повърхнината - Position - позволява настройка на позицията на текстурата в grid-а
Важни особености при проектирането на текстури
Когато използвате проектирани текстури, имайте предвид, че изображението се повтаря в шаблон (grid). Това означава, че: - Моделите се съобразяват спрямо текстурата, а не обратното - Ако обектът е на неподходящо място спрямо grid-а, може да се наложи да преместите или модела, или текстурата - За постигане на желания резултат, можете да настроите позицията на текстурата или да преместите модела