Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно ChatGPT предизвикателство Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
Менюто Materials и как се добавя материал в колекция
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното за менюто Materials в SketchUp
Менюто Materials в SketchUp съдържа както цветове, така и текстури, като всички цветове също се считат за материали. Материалите могат да бъдат организирани в колекции за по-ефективна работа, а програмата предлага богата библиотека от предварително заложени текстури, разделени по категории (подови настилки, тухли, камък, текстил и др.). Освен готовите материали, можете да създавате собствени, като импортирате изображения и настройвате техните свойства като цвят и прозрачност.
Как да работите с материали в SketchUp
- Отворете менюто Materials, където виждате активния материал в горното квадратче
- Разгледайте секцията InModel, която съдържа всички материали, използвани в текущата сцена
- За създаване на нов материал: - Кликнете върху иконата Make New Material
- Изберете цветови модел и настройте цвета
- Регулирайте плътността чрез плъзгача за прозрачност
- При нужда добавете изображение като текстура
 
- За добавяне на собствена текстура в колекция: - Отворете втория списък с материали (чрез малките стрелки)
- Изберете подходяща категория (напр. Bricks за тухли)
- Създайте нов материал и импортирайте изображение чрез иконата за избор на файл
- Преместете материала от InModel в желаната категория чрез влачене
 
- За създаване на собствена колекция: - Изберете иконата Details и опцията Open or Create Collection
- Създайте нова папка с десен бутон > New Folder
- Рестартирайте SketchUp, за да се актуализира списъкът
- Добавете предпочитани материали към колекцията чрез влачене
 
Полезни функции и команди
- Make New Material- създава нов материал с възможност за избор на цвят или текстура
- Edit- редактира съществуващ материал с промени, които се отразяват в реално време
- Open or Create Collection- позволява създаване на собствени колекции с материали
- Purge unused- премахва неизползваните материали от модела
- Плъзгач за прозрачност - контролира видимостта на материала от напълно плътен до прозрачен