Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Менюто Materials и как се добавя материал в колекция
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (2 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното за менюто Materials в SketchUp
Менюто Materials в SketchUp съдържа както цветове, така и текстури, като всички цветове също се считат за материали. Материалите могат да бъдат организирани в колекции за по-ефективна работа, а програмата предлага богата библиотека от предварително заложени текстури, разделени по категории (подови настилки, тухли, камък, текстил и др.). Освен готовите материали, можете да създавате собствени, като импортирате изображения и настройвате техните свойства като цвят и прозрачност.
Как да работите с материали в SketchUp
- Отворете менюто Materials, където виждате активния материал в горното квадратче
- Разгледайте секцията InModel, която съдържа всички материали, използвани в текущата сцена
За създаване на нов материал:
- Кликнете върху иконата Make New Material
- Изберете цветови модел и настройте цвета
- Регулирайте плътността чрез плъзгача за прозрачност
- При нужда добавете изображение като текстура
За добавяне на собствена текстура в колекция:
- Отворете втория списък с материали (чрез малките стрелки)
- Изберете подходяща категория (напр. Bricks за тухли)
- Създайте нов материал и импортирайте изображение чрез иконата за избор на файл
- Преместете материала от InModel в желаната категория чрез влачене
За създаване на собствена колекция:
- Изберете иконата Details и опцията Open or Create Collection
- Създайте нова папка с десен бутон > New Folder
- Рестартирайте SketchUp, за да се актуализира списъкът
- Добавете предпочитани материали към колекцията чрез влачене
Полезни функции и команди
Make New Material
- създава нов материал с възможност за избор на цвят или текстураEdit
- редактира съществуващ материал с промени, които се отразяват в реално времеOpen or Create Collection
- позволява създаване на собствени колекции с материалиPurge unused
- премахва неизползваните материали от модела- Плъзгач за прозрачност - контролира видимостта на материала от напълно плътен до прозрачен