Контекстуални рибън раздели

Безплатни 20 урока
регистрирай се и научи

Ако сте вече потребител - Регистриран съм
Видео

Въпроси и отговори

  • Васил Ангелиев:

    Как най лесно могат да се означат с гръцки букви ъглите на сферичен триъгълник начертан в Аутокад 2010.

    По невнимание номерът на стрелката се получи 2 вместо 1. Как може това да се поправи

    Иван Цукев:

    Пускаме си mtext от там Symbol има списък с често използвани символи. Ако го няма там -> other и си избираме чрез Select, Copy и после Paste в текста

    Penka Ivanova:

    Възхитена  съм от Вашият  подход  за  обяснение; Непременно  ще  изкарам  курса,  но  може би  в следващите  месеци...

    Nedka Ivanova Ivandjova:

    Благодаря много ! Имам курс за комп.грамотност, но оттук могат да се научат много нови  и полезни неща,които наистина ще са ни в полза. 

    Mihail Ivanov Tonev:

    Коментарите и примерите между съкурсниците са много полезни.Благодаря на всички които споделят знанията си.

  • Иван Цукев:

    Избира се изображението на пъзела и тогава се активира допълнителния раздел Picture Tools.

    Велина Костадинова:

    А откъде точно се избира пъзела? Благодаря!

    Катя Палушева:

    Как се появиха малките стрелки в долния десен ъгъл на ред 1? Каква роля имат, изобщо как работят и в какви случай се използват?

    Dzhemile Misirkova:

    Стрелките показват , че може да се приложи филтър.

    Мария Георгиева:

    Не мога да извикам пъзела,как става това?

    Lazar Georgiev:

    При мен също не се появява "пъзела", версия 2007.

    Lazar Georgiev:

    Вече ми е ясно за "пъзела", менютата се появяват когато в таблицата има съответния обект и той е селектиран.

    Shirin Solak-djebedji:

    Самият "пъзел" е изображение, с което да се покаже как се оформят такива обекти, може да се използва каквото и да е изображение от графичната колекция на excell например, (insert/Clip art -> появява се едно прозорче в най- дясно на екрана и от там се избира изображение). След като се кликне 2 пъти изображението се появява на вашия файл и след това като се кликне на самото изображение се появяват допълнителните опции (Picture tools) за оформянето му. :)

    Shirin Solak-djebedji:

    Малките стрелки на първия ред не е показано как се появиха, но става в следствие на дефиниране на клетките като таблица и показват, че може да се прилага филтър. :)

    Таня Янакиева:

    При мен ,кликайки върху таблицата не излиза допълнителното форматиране за таблици. Ползвам  Eксел 2007.

    Райна:

    За да излезе допълнителния контекстуален раздел Design, за форматиране таблица, то трябва предварително таблицата да бъде форматирана като таблица - Insert, Table

    Nikova:

    Това много ми помогна ,Райна .

  • Контекстуални раздели при Excel 2007

    Sarkis :

    При мен, когато маркирам мат. формула не ми излиза отгоре менюто както при Вас "Equation tools" и съответно "Design", а само " Drawing tools" и съответно "Format". С 2007 съм.

    Иван Цукев:

    В момента не разполагам с Ексел 2007, за да тествам, но тези контекстуални раздели реално са едни от основните нововъведения в Ексел и част от тях липсват в по-старите версии.

    Ruja:

    Когато съм си направила таблица и реша, че не ми трябва - как мога да отменя таблицата?

    Исмаил Исмаил:

    Избирате таблицата, десен бутон и натискате Clear Contents.

    Ruja:

    Благодаря!

    Ася:

    при мен с Clear Contents се изчиства съдържанието на таблицата и остава празна таблица, а не съдържанието без да е оформено като таблица.


    Исмаил Исмаил:

    Избирате цялата таблица и тогава давате на Clear Contents и тогава изчезва таблицата.

    Penka Ivanova:

    И при мен с Clear Contents се изчиства съдържанието на таблицата и остава празна таблица, а не съдържанието без да е оформено като таблица.

    Penka Ivanova:

    Kой в АУЛА проверява дали  даваните  отговори  на  въпросите  са правилни; Такава подвеждаща  инфорнация  като  отговора  на инж.Исмаил, може  да  съсипе  много  труд; За по  опитните с Ексел не е проблем, но  нали  все пак  това  са началните  уроци????

    Исмаил Исмаил:

    Здравей инж. Иванова. Това което казах горе, съм го пробвал. При мен става. Аз ако не съм сигурен в нещо просто не отговарям. Но точно това съм го пробвал и работи. Не занам какъв е проблема при Вас. Сигурно ще получите друг отговор.

    Teodora:

    Здравейте! Инж. Исмаил, подозирам, че при Вас се получава, защото всъщност не сте задал очертания на таблицата. Ако имате такива, наистина чрез Clear Contents се изтрива само съдържанието, но не и рамката/очертанията на таблицата . Проверете чрез Print Preview дали имате такива очертания. Показано е в "Урок 10".

    Stef693:

    С команда Clear Contents изчистваме съдържанието в таблицата, но остават форматите ако има зададени такива (ограждане, фон но клетки, цвят на символи и др.), с Clear Formats изчистваме форматите, а съдържанието остава, а с Clear All изчистваме всичко.

    Радка Говедарова:

    С Delete( с десен бутон върху маркраната таблица) може да се трие всичко ,но има под меню, в което трябва да маркирате дали искате да изтриете реда,колоната ,нагоре или надолу...и тогава не остава пазно място ,а остатъка от данните се сбива.На мен ми е по удобно да дам Cut ,да поставя таблицата някъде настрани и да натисна клавиша Delete на клавиатурата

    Альоша Исаев:

    Здравей Stef693. Опитах да повторя твоите напътствия но не можах да намеря Clear Formats и Clear All. Работя с 2007.

    Теменужка Тасева:

    Здравейте и при мен  Clear Contents изчиства съдържанието на таблицата и остава празна таблица  и това  е така.После последвах инструкциите на Stef693 и успях да се справя На Альоша ще кажа, че  Clear се намира най долу под бутона Auto sum/аз съм  Ексел 2010/, излиза падащо меню  и там са командите   Clear Contents и  Clear Formats.Всичко това постигнах следвайки инструкциите,  и с опит -грешка.Така се учи човек.А на инж. Пенка Иванова ще кажа ,че затова има бутон анду 

    Альоша Исаев:

    Благодаря на Теменушка. Наистина метода опит грешка е практически доказан, но аз съм от хората които не откриват топлата вода и предпочитам да ползвам помощ от приятел.

    Дарина Иванова:

    От контекстното меню на таблицата "Cut" също действа.

    Rayna Damianova:

    В отговор на Ruja

    Аз съм с 2007 и, ако правилно съм разбрала какво искате да постигнете, става така: кликвате в което и да е поле от таблицата, избирате от Рибън раздела "Design" и в лявата част има бутон "Convert to range". Запазва се цялото съдържание с форматиранията, които са правени преди да се избере "Insert" > "Table".
    Rayna Damianova:

    Другия лесен начин: десен бутон в което и да е поле от таблицата и от падащото меню се избира Table>Convert to range

    Юлияна Борисова:

    Здравейте! С Ексел 2013 съм. Пробвах всички предложения за премахване на таблицата и изчистване на направените форматирания, като остават данните. При мен се получи по следния начин: 1.Маркираме таблицата. 2. С десен бутон на мишката извикваме падащото меню. 3. От него избираме Table, Convert to range, излиза съобщение " Do you wont to convert the table to a normal range?", кликваме ОК. Таблицата се премахва, но остават всички форматирания. 3.Ако искаме да премахнем и тях, отиваме в HOME, Clear ( което е под Autosum и Fill) и избираме Clear formats. В работния лист остават само данните, без никакво форматиране. Всички други възможности на Clear са в същото подменю.

    Дарина Иванова:

    Ако ни трябва отново целия лист празен, може би е достатъчно да си създаден нов празен лист, а използвания да изтрием.

    Юлияна Борисова:

    Здравейте!  С Екцел 2013 съм. Открих бутона "Clear Table Style". Изведох го от Excel-Options-Quick Access Toolbar-All comands- Clear Table Style. С един клик, той връща данните във вида, в който са били непосредствено преди да създадем обект "таблица".

    Tzenka Dimitrova:

    Аз това го забелязах доста преди да стигна до урока. От опит. Като избера графичен обект, ми се активират допълнителни опции. Сега ми се изясни защо, благодаря!

    Tzenka Dimitrova:

    С коя операция се дефинират колоните и редовете като таблица? Аз ли не разбрах, или не беше конкретизирано?

    Penka Ivanova:

    Като  скролираш по-надолу, прочети  отговора  на Петко Кушев; Сигурна съм , че  ще  разбереш, Да не го  повтарям, отговорил е с изображение; Моят  съвет е  да  се четат внимателно, всички  въпроси  и  отговори; от  там  научаваш много...... 

    Tzenka Dimitrova:

    Продължавам да търся този отговор, засега безуспешно. Форумът е доста обемист :)

    Краси Кръстев:

    Здравей, Tzenka Dimitrova.


    Относно въпроса ти има няколко урока насочени в тази насока в курса по Excel тук в Аула, във форума също е изписано доста затова няма да влизам в подробности най - общо казано на снимка 1 съм показал при избор на определен диапазон от клетки с коя команда ги правим на обект таблица в Excel. 

    Колкото до форума използвайте търсачката, дори  да прочетете нещо което не е към вашия въпрос, ще научите най - вероятно нещо ново или пък ще си припомните нещо старо :)

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.
    Tzenka Dimitrova:

    Много благодаря за ясния отговор, Краси! Разбрах и го направих! Хубав ден ти желая!

    Borislava:

    Има клавишна комбинация за изтриване на формати - маркиране на клетките > шифт+ентер

    Todor:

    Този интерфейс ми харесва много. Вече мисля, че е доста удобен и интерактивен. Подсеща и не трябва чак толкова непрекъснато все нови и нови неща да се помнят. Би трябвало нещо, което работи много да не се променя, а да се надгражда внимателно. 

  • не мога да извикам пъзела....

    Велина Костадинова:

    Не мога да "извикам" пъзела, за да продължа да работя по-нататък? Работя с Ексел 2007 и не мога да се справя! Благодаря.

    Петко Кушев:

    Пъзелът не ти е необходим. Показват го само, за да се види как на 2013 има контестуален раздел. 

    Shirin Solak-djebedji:

    Вместо пъзела може да си извикаш каквато и да е картинка от графичната колекция на Ексел, за да си изпробваш наученото. Insert/ Clip art - > появява прозорец в най-дясно , кликваш на Старт/ОК и се появяват изображения. Избираш произволно едно, като кликнеш 2 пъти и то се появява на твоя файл. После кликваш на самото изображение и ти се появява показаното в урока Picture tools. :) и си оформяш изображението както ти харесва :)

    Svetlana:

    Aз също не мога да разбера как да намеря изображението на "пъзела" и другите две изображения от видео урока за "Контекстуални рибън раздели", може би защото и аз работя с Ексел 2007! Много благодаря за търпението и  извиннете незнанието ми!

  • Форматиране на таблица

    Мария Москова:

    Здравейте,

    откъде се указва в ексел, че това е таблица.
    Петко Кушев:

    В следващите уроци има подробни обяснения, но с две думи може да се избере текст и да се кликне на Insert и след това Table.


    Мария Москова:

    Благодаря

    Maria Leaova:

    здравейте

    немога да вкарам формулата
    какво да направя?
    Юлия Димова:

    Изписва ли нещо определено на екрана? По принцип,когато напишете равно в коя да е клетка, ексел автоматично разбира, че това е формула. Другия вариант е от бутончето за формула, намиращо се точно преди полето за писане, тогава излиза и подсказка и може по-лесно да намерите нужната Ви формула.

  • Как се свалят файловете, които виждаме на екрана в/у таблицата?

    Боряна Романо:

    Как да сваля файловете, които са в/у учебната таблица/

    Христина Машева:

    Здравей,

    ще обясниш ли по-точно кои файлове искаш да свалиш?
    Zenny:

    Ако имаш предвид диаграмата и изображението - тях няма как да ги свалиш. Може да свалиш учебния файл от менюто под уроците в ляво: Допълнения към урока - Свали m1v11.xlsx.

    Боряна Романо:

    Благодаря, Zenny! Разбрах и успях да сваля файла от менюто под уроците вляво!

    Георги Мечков  инж. ОВК:

    свалих урок 1/11, ама рибъна е блед и картинките не ми извикват допълнителните джаджи.

  • При задаване на таблица, се формира първи ред с имена "Column1". Как да го премахна?

    Ani Ivanova:

    При задаване на таблица, се формира първи ред с имена "Column1"...Как да го премахна?На този ред са и филтрите вместо на реда с месеците както е във Вашия файл. И не зная как да Ви изпратя изображение на моя файл, моля да помогнете.

    Краси Кръстев:

    Здравей, Ани Иванова.


    Ако искаш първия ред да бъде с наименованита както е показано в урока и 

    както е в примерните файлове, следва да дадеш една важна отметка при 

    създаване на талицата а именно My table has headers ( снимка 1 позиция 2 ) , 

    когато тази отметка е зададена следва заглавията на всяка колона ( първия 

    ред от таблицата ) да бъдат наименованията които са в първия ред на 

    селектирания от вас диапазон ( снимка 2 позиция 1 ), ако не бях сложил тази 

    отметка Excel щеше да създаде един нов служебен ред в който ред заглавията 

    на колоните щяха ад са column 1, column 2 ..... ( снимка 3 позиция 1 ).



    С отметката казвате че първия ред е реда със заглавия на всяка една колона и НЕ искате Excel да ви сложи сложебен ред със заглавия на колоните.



    При вече заварено положение за да махнете тези column 1, column 2 от 

    таблицата може да го направите като цъкнете на някоя от клетките на 

    таблицата и след това от контекстуалното меню Table tools - Design да махнете 

    отметката на Header row ( снимка 4 ), НО тогава няма да имате заглавен ред в 

    който за всяка колона да имате филтри,



     затова по - скоро съвета ми е когато създавате таблица и тя си има заглавни 

    за всяка колона в първия ред просто да слагате отметката на My table has 

    headers.




    Що се отнася до това как да поставяте снимки в дадена тема ... става много 

    просто като с print screen бутона от клавиатурата направите снимка на вашия 

    екран и след това в полето където писмено задавате въпроса си тази снимка 

    посредством Ctrl + V я поставите към въпорса си.




    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    Ani Ivanova:

    Благодаря за бързия и подробен отговор, наистина не бях чекнала "My table..", направих нова по указанията и се получи. Само че на моята таблица първия ред е "2015". /изпробвам дали съм разбрала и прикачването/.

    Краси Кръстев:

    Ами при селекция на таблицата започнете със селектиране от разходи т.е. първата на лява и най - горна клетка от селекцията ви да бъде Разходи и ще се получи.

  • Как да импортирам снимка в една клетка?

    Stefan:

    Т.е. срещу името на някакъв детайл или стока, или когато поставя курсора върху наименованието без да кликвам, да се появи снимката. Имам усещането, че това съм го виждал някъде. Самата снимка излиза от клетката, подобно на облаче с диалог в комиксите. Предварително благодаря!

    Краси Кръстев:

    Здравей, 


    това може да стане бързо и лесно когато се използва макрос.

    Може с един макрос в който един shape съм направил на бутон който реално прави именно скрий или покажи  определен снимка.

    На снимка 1 позиция 1 снимката се вижда, 
    АКО натисна бутона показан на снимка 1 позиция 2 ( може да е с доста по - малки размери този бутон ) съответно снимката ще се скрие - снимка 2 позиция 1.

    Ако търсиш точно този ефект пиши в тази тема тук ще го споделя тук в темата .
    Силвия Данаилова:


    Здравейте, от мен това:
     - На първата снимка - поставяне на картинка като фон на коментар.
     - На втората снимка - промяна формата на коментар.

    Краси, ще ми бъде интересно да споделиш описания от теб ефект.

    Весели празници!
    Краси Кръстев:
    Здравей, Силвия.

    Това което показваш в твоя коментар е много яко :), не съм го ползвал.

    Относно макроса.....

    Заповядай !

    Sub RoundedRectangle3_click()
        With ActiveSheet.Shapes("Rounded Rectangle 3").TextFrame2.TextRange.Characters
            If .Text = "СКРИЙ" Then
                .Text = "ПОКАЖИ"
                ActiveSheet.Shapes("Picture 1").Visible = False
            Else
                .Text = "СКРИЙ"
                With ActiveSheet.Shapes("Rounded Rectangle 3")
                    ActiveSheet.Shapes("Picture 1").Left = .Left + .Width
                    ActiveSheet.Shapes("Picture 1").Top = .Top + .Height
                    ActiveSheet.Shapes("Picture 1").Visible = True
                End With
            End If
        End With
    End Sub


    Весели Празници !
    Силвия Данаилова:

    Краси,


    Благодаря за макроса!
    Пробвах го - страхотен е :)
    Stefan:

    Силвия и Краси, благодаря и на двама ви, че ме светнахте по този въпрос. Сега мога да си направя база данни със снимки :)

    Даниела Йорданова:

    Здравейте! Защо не мога да променя фона на коментар? Опцията не е активна.

    Силвия Данаилова:

    Здравейте, Даниела. Опцията не е активна или липсва?

    Ако липсва, най-вероятно не сте кликнала върху рамката на коментара преди да изберете Format Comment (Excel 2010). Ако не се кликне върху рамката, във Format Comment прозореца има само таб Font. В Excel 2013 позиционирайте мишката върху рамката на коментара и тогава десен клик и избор на меню Format Comment.

    Работи със сигурност в Excel 2010 и 2013. Нямам предишни версии и не знам дали е възможно да се направи с тях.

    Надявам се да се получи!

  • Дарина Иванова:

    Как точно маркирате? Ако използвате клавиш Delete според мен не трябва да има проблем.

    Минка:

    В началото на темата е обяснено всичко как се трие. Погледнете Stef693 .

    Marina:

    Ok.Благодаря

  • Как да създам падащ списък на колона в Ексел ?

    Антон:

    Как да създам падащ списък на колона в Ексел ?

    Дарина Иванова:

    В най-дясната част на лента Home: от Editing избираме Sort & Filter. Добавя се филтър на всяка колона. Ако искаме да е само на 1 колона, трябва да сме я маркирали преди това.

    Антон:

    Много благодаря!

  • Как се прави автоматично номерация на списък?

    Любка Димитрова:

    За първи път се запознавам с Excel и положих усилия да изпълня упражненията /с Excel 2007/, но мойта таблица с разходи включва и списък с имена на групата в която работя и номерата отпред пред имената ги въведох ръчно един по един. А може ли по друг начин?

    Краси Кръстев:

    Здравей, може ли да приложиш снимка на това което си направила ръчно ?

  • Краси Кръстев:

    Здравей, цъкни бързо два пъти върху някой от Ribbon разделите ( няма значение на кой ) и следва да го застопориш.

  • Краси Кръстев:

    Здравей, в следващите модули ще видиш отговора на този въпрос.

    Най - точно как става може да видиш в модул 3 урок 7 Автоматично професионално форматиране с два клика. Стилове и теми.

    Ако и след този урок имаш затруднения, пиши под урока, някой ще помогне.

  • Как мога да задам размерите на клетките в милиметри така, че като се разпечатат да са в действителни размери в мм?

    Борислав:

    Задавах по метода за р-ри на колоните и редовете, но винаги излизат по-малки. Така казано, какви допълнителни настройки се правят и откъде. Предварително благодаря

    Краси Кръстев:

    Здравей,

    Първо: нека да уточним КОИ настройки трябва да променим, за можем да нагласим мерните единици в Excel да са в Милиметри?

    Отиваме на File (снимка 1 позиция 1, при версия 2007 е Microsoft бутона), следва това отиди на Options, следва да ти се отвори прозореца Excel Options (снимка 1 позиция 2), там кликни на Advanced (снимка 1 позиция 3), там отиди на раздела Display (снимка 1 позиция 4), след което в Ruler units, кликни на стрелката за да видиш падащато меню (снимка 1 позиция 5), там избери Millimeters (милиметри - снимка 1 позиция 6), след това избери ОК (снимка 1 позиция 7) за да потвърдиш промените.

    Снимка_1

    Така вече сме сигурни, че настройката за мерни единици е милиметри.

    Второ: Къде точно трябва да направим настройки за ширина и височина на клетките?

    Искам да подчертая грешния подход:

    Ако сме в Нормален изглед за нашия лист /sheet/ и искаме по стандартния начин с раздърпване на колоната (снимка 2 позиция 1) да увеличим нейната ширина, обикновено виждаме едно число например 9,43 (71 pixel) (снимка 2 позиция 2) съответно игнорираме числото в скобите за което пише пиксел и си мислим че 9,43 са милиметрите, който настройхме в Options.

    Снимка_2

    Ами НЕ, въпреки настройката, коато сме в нормален изглед, числото 9,43 не показва колко Милиметра е клетката. Това число носи информация за това колко символа, при стандартен формат, може да се запишат в клетката на един ред.

    Как да направим така, че да контролираме тази стойност не спрямо броя символи, ами спрямо ширината която искаме да постигнем в милиметри?

    Единият вариант е да смятаме.... и да превърщаме в милиметри.

    Другия вариант е да отидем на раздела View (снимка 3 позиция 1), след това в панела Workbook views (снимка 3 позиция 2) да изберем режим на визуализация Page Layout (снимка 3 позиция 3).

    Снимка_3

    След като вече сме в този режим, можем да направим промяната в милиметри, да речем, че искам да променим ширината на колоната А (снимка 4 позиция 1), можем да кликнем и да маркираме колоната A (снимка 4 позиция 2), след което кликнете с десния бутон на мишката ще ви се появи падащо меню от което изберете Column width (снимка 4 позиция 3).

    Снимка_4

    Следва да ви се отвори прозореца показан на Column width (снимка 5 позиция 1) в него ясно се вижда че дименсията която се въвежда за дадената колона е в мм

    Снимка_5

    Променяме стойността (снимка 6 позиция 1) например на 25мм, с ОК (снимка 6 позиция 2) запазваме извършение промени.

    Снимка_6

    Така променихме ширината, по анаологичен начин можем да направим същото и за реда.

    Резултатът е на снимка 7.

    Снимка_7


    Нека се върнем в нормалния поглед в Excel (снимка 8 позиция 1 и 2).

    Снимка_8

    Да видим какво показват стойностите тук: (снимка 9 позиция 1).

    Снимка_9

    АМИ никъде не пише числото 25, дори изписаното число не е близко до него.

    Какво обаче се е случило в действителност?

    Тук стои обаче следния проблем, Excel Работи с брой символи в дадена клетка, което предразполага, че задавайки 25 мм, Excel директно апроксимира тази стойност така че на него да му е удобно и съответно да се задържи максимално близко до зададена стойност в милиметри.Именно поради тази причина, ако се върнем в Page Layout режима и отворим ширината на колоната, следва да видим че тя се е апроксимирала максимално близко до зададен 25, в случая (снимка 10 позиция 1) 25,14 -> това число отговаря на дименсията на ексел която както уточнихме по-горе се измерва в брой символи за реда.

    Снимка_10


    Така за да разпечата правилно тази апроксимирна ширина на клетката следва да проверим една много важна настройка при принтиране.

    Настройката е показана на снимка 11 позиция 1, и трябва да е настроена на No Scaling (снимка 11 позиция 2), ако имаме някаква друга настройка (снимка 11 позиция 3), или сме направили наша потребителска такава (снимка 11 позиция 4), която да премащабира страницата ни, означава че тези - 25,14 мм ще са спрямо тази настройка, т.е. може ако премащабирането е 50% то следва ширината на колоните да е 12,57мм.

    Снимка_11


    Горе долу такава е общата идея за начин на работа с Excel когато става дума за ширина и височина на клетките.

    Не знам каква е крайната цел за да искате такава точност за размерите на клетките в Excel.

    Ако ми кажете каква е крайната цел, мога да ви насоча към нещо което да свърши работа, по-скоро повече точност! И този вариант който описахме по-горе би свършил работа коа не гоните десети и стотни.


    Надявам се да съм бил полезен с отговора.

    Борислав:

    Благодаря за подробното обяснение. Не съм го оттренирал още, защото съм в командировка и нямам възможност.

    Борислав:

    Господин Кръстев, Целта ми е да разпечатам даден вид табелки с надписи, които са дадени в таблица от Excel. Да, мога да копирам текста в Word или в CorelDraw, но предпочетох в Excel.

    Краси Кръстев:

    Добре предполагам, това не изисква чак толкова голяма точност на клетките или?

    Борислав:

    Да, напълно достатъчно е за случая. Още веднъж благодаря.

    Краси Кръстев:

    Супер, значи подхода ще ви свърши работа.

  • Краси Кръстев:

    Здравей, под урок 11 има файл за изтегляне - снимка 1 позиция 1.

    Снимка_1

    Съответно ако отворите този файл (снимка 2 позиция 1), в него имаме картинки и други обекти ако ги селектирате например Графиката (снимка 2 позиция 2), следва да ви се появят всички контекстуални менюта (снимка 2 позиция 3).В случая се виждат контекстуланите менюта по отношение на Графика (Chart tools).

    Снимка_2

    Ако искаш да вкараш някоя твоя снимка тук може да го направиш от менюто Insert (снимка 3 позиция 1).Отиваме на Picture (снимка 3 позиция 2), следва да ти се отвори прозорец подобен на този на този на снимка 3 позиция 3, да избираме си директоирията в която е снимката ни посредством падащото меню (снимка 3 позиция 4), след това избираме картинката (снимка 3 позиция 5), след това избираме Insert (снимка 3 позици 6), за да вмъкнем картинката.

    Снимка_3

    Вкарахме изображението - снимка 4 позиция 1. Селектираме го (снимка 4 позиция 2), следва да ни се покаже контектуалното меню за картинки (снимка 4 позиция 3) - Picture Tools.

    Снимка_4

    Надявам се да съм бил полезен с отговора.